23 juni - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 23 juni - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

23 juni

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

24 Juni 2015 | Tanzania, Moshi

Well, I am in Tanzania. It took 29 hours in total. Haha, ik merk trouwens dat ik engels praat omdat het gelukkig al begint te wennen. Iedereen spreekt Engels in het Hostel, dus dat is fijn (ik leer er echt veel van en denk nu ook meer in het Engels dan dat ik deed. Ik praat trouwens wel Nederlands in mijn slaap heb ik gehoord van m'n kamergenootjes ;).

Laten we vanaf het begin beginnen; we gingen om 21:00 vliegen, het was een 3 en 3 en 3 rijen vliegtuig. Het was eigenlijk veel minder groot dan ik dacht, omdat er gewoon verschillende delen zijn in het vliegtuig, dus je kan het niet eens zien. De vlucht was best prima. Ik zat prima en je kreeg twee x eten; een keer avondeten en een x ontbijt die allebei erg goed waren en ook kreeg je echt veel drinken en was er een tv met films. Alleen ik heb de hele tijd geslapen, dus het had niet veel meerwaarde. Ik stapte uit in Nairobi, want daar had ik een overstap. De gate was best goed te vinden en de 'controle' is er echt slecht want ik kon zo 1 liter drinken meenemen. Op het vliegveld ontmoette ik twee meiden die toevallig ook in Hostel Hoff zitten, twee Deense meiden. Erg leuk. De vlucht naar Kilimanjaro was maar 35 minuten en ik werd al meteen uitgenodigd door m'n buurman om in Arusha te komen kijken.. No thanks.
Op het vliegveld aangekomen had ik een visum gehaald voor 50 Dollar, moest m'n Health Care boekje laten zien, m'n handafdrukken en vingerafdrukken moesten (digitaal) worden opgeslagen en dan kon ik m'n koffers halen van een schattig bandje. Ik had ze vrijwel meteen en daar kon ik gaan! Het leven in Tanzania was gestart.

Issa (de taxichauffeur van het project) stond er met een bordje 'Welkom Myreen' en je wordt meteen als een koningin behandeld, koffers worden gedragen deuren open gehouden.. Dat wordt wennen. Ze willen alles voor je doen, terwijl ik dat allemaal helemaal niet verwacht.
De taxirit; ten eerste heel veel zonnebloemen heeel veel en heel veel mensen en mais en zand. Dat is wel de beste eerste omschrijving van Tanzania. Oh en ze rijden trouwens ook links, dat is heel eng. We zijn meteen langs de bank gegaan om te pinnen als een gek; ik had geen idee wat te pinnen, dus ik begon maar eens met 300.000 shiling, relax! 2000 shiling is 1 euro ongeveer. Hoe rijk je hier bent, niet normaal. Ook zijn we meteen naar een Simkaartwinkel geweest (Airtel) om bereikbaar te worden voor 2000 shiling had ik een simkaart. Dit mislukte (hierover later meer). Kris kras door Moshi (het stadje waar m'n hostel is) naar m'n Hostel.

Daar zag ik de twee meiden ook weer van het vliegveld. Er zijn hier vooral veel Deense meisjes en Amerikaanse en nog twee andere Nederlandse meiden, maar zij gaan volgende week al helaas. We zijn in totaal met zo'n 20 mensen. Ik slaap op een kamer in het huis met 3 anderen meiden. Heel gezellig, je hebt je eigen bed en musquto net en een gedeelde 'kast' en we delen de badkamers met iedereen. Ook zijn er buiten een soort van grote tenten waar ook andere mensen van het Hostel in slapen. M'n was wordt gedaan (m.u.v. van onderbroeken/sokken) en ik krijg iedere dag ontbijt en avondeten wat dus super chill is. En handdoeken, die ik by the way vergeten was, kan ik hier lenen :). Iedereen heeft een eigen deel in de voorraadkast, waar je niks in kan leggen dat open is aangezien er heel veel van die kleine mieren dingen zijn (hier noemen ze het ents). Dus dat is dik ranzig, maar in de koelkast is alles veilig :).
Na de rondleiding door het Hostel zijn we even gaan slapen en daarna heeft Mary (organisator van het Hostel) ons een rondleiding door Moshi gegeven. Het is een grote stad, met veel winkeltjes en je kunt in de supermarkt vrijwel alles krijgen. Na de rondleiding wist ik natuurlijk toch niet meer waar alles was aangezien m'n coördinatie super slecht is. ..
Maar het komt allemaal goed. I get used to it. Zoals je aan alles moet wennen en dat is best wel veel ;) Nadat we naar de supermarkt waren geweest hadden we ook avocado's gekocht langs de weg want ze hebben hier dik veel avocado's :) Wiehoeee, makes me happy :) voor zo'n 25 cent een super grote. Dus dat is fijn. Tussendoor hebben we even gelunched, in een echt Tanziniaans zaakje voor in totaal 10.700 shiling met 3 mensen en dan had ik echt veel eten; groene bananen, gemixt met vlees en aardappelen, rijst, African Eggplant = heel zuur/bitter en nog een soort spinaziedrap en een flesje sprite. Dus dit was samen zo'n 2 Euro per persoon.
Ook nog een andere simkaart gefixt, want het bleek dat m'n nieuwe telefoon simlocked is en dus daar kunnen ze zelfs in Tanzania niks aan doen.
Toen we terugkwamen bij het Hostel was iedereen daar en hebben we ons even voorgesteld. En samen gegeten, heerlijk :). 's avonds hadden we een kampvuur met z'n allen en een Deense Heksenverbranding, dus dat was lekker multiculti. Rond 22:00 uur ben ik gaan slapen want ik was doodop. Dus dit is m'n eerste dag. Sorry (pole) voor m'n lange verhaal..

  • 26 Juni 2015 - 15:11

    MJ:

    super om weer iets van je te horen.
    We hopen dat je daar heel veel mag zien en mag betekenen voor de mensen in Moshi.
    liefs van ons

  • 26 Juni 2015 - 15:11

    MJ:

    Heey Myreen, super om weer iets van je te horen.
    We hopen dat je daar heel veel mag zien en mag betekenen voor de mensen in Moshi.
    liefs van ons

  • 26 Juni 2015 - 19:25

    Tante Angela:

    Ha Myreen, wat een mooi verhaal heb je al weer geschreven. Super zeg en ook erg leuk om te lezen. Eergisteren nog mensen gesproken waarvan de kennissen ook meegewerkt hebben aan het project Umoja in Moshi. Leuk om te horen. Ennu de foto's die we gezien hebben, zijn ook echt mooi. Super.
    Heel veel plezier daar en geniet er van.
    Lieve groeten van ons.

  • 27 Juni 2015 - 16:19

    Caminofrans:

    Test

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 28408

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: