27 juni - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 27 juni - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

27 juni

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

27 Juni 2015 | Tanzania, Moshi

Wiehooee, ben ik weer.
Gisteren was m'n eerste weekenddagje hier. Ik kon een keer uitslapen op zaterdag ;) Alhoewel dat eigenlijk niet lukte aangezien ik elke dag om 7 uur wakker wordt, maar het gevoel was wel aanwezig laten we het daar op houden! Dus na m'n uitslaapsessie hadden we een lekker ontbijt. We hebben elke morgen minibanaantjes (super cute), watermeloen, toast, pindakaas, thee en er is elke dag iets anders als extra zeg maar. Je kunt ook zelf eten meebrengen uit de supermarkt natuurlijk. Ohja en we hebben ook sinaasappels. Ik dacht alleen deze hele week dat het citroenen waren en ik snapte dus ook niet waarom iedereen die at, dus daar kwam weer een blonde pluk van mij naar boven ;) Maar het zijn dus dik lekkere sinaasappels. Vandaag hadden we een soort donutachtige oliebol. Ik weet de Tanzaniaanse naam even niet meer. Maar ze waren echt super lekker!
Vandaag gaan we naar de Hot Springs. Dat zijn warme meren, en ze zijn echt super mooi. Je zit echt in een soort jungle. Maar je gaat natuurlijk niet zomaar naar de Hot Springs, want we zitten in Afrika. Dus.
We zouden eigenlijk met 7 gaan, toen wilde er nog 5 anderen mee. Er moest even een ander busje (dalha dalha) gefixt worden. Dat duurde zo'n 45 minuten, maarja daar ben ik vort aan gewend. Iedereen in het busje 'here we go'. Ik kan je vertellen, het is echt super super mooi hier! Het busje was ietwat krap maar het was te doen. De eerste 15 minuten reden we op een goede (lees verharde) weg. Daarna reden we over een soort van zandpad met stenen en drempels en gaten en geiten. Haha, het is echt zo vet om te zien. Eerst kwamen we langs een soort dorpje, er stonden in ieder geval huizen bij elkaar en niet zo random als normaal, het kan een dorp genoemd worden. Ook was er een grote groentemarkt met honderden mensen. Prachtig hoe die vrouwen alles op hun hoofd dragen in mooi gekleurde jurken met allerlei printen. Ik heb wel wat blauwe plekken aan deze rit overgehouden maar dat was het waard. Ook hebben we nog Massaï gezien. Dat is een volk dat echt heel erg ruraal leeft. Ze zijn dus helemaal zelfvoorzienend en leven in hutten. De kinderen gingen de dieren 'uitlaten' om ze te laten grazen. Ze dragen allemaal prachtige jurken (ook de mannen).

De Hot Springs zijn zo adembenemend mooi! We hebben gezwommen in een soort oase, heel gaaf. Ook waren er Tanzanianen. Deze mensen kunnen NIET zwemmen. Dat bleek, ze wilde van de ene kant naar de andere kant zwemmen. Maar ze verdronken bijna. Gelukkig had het meisje dat in ons Hostel werkt een band bij en gooide ze die naar hen, zodat ze gered werden. Het meisje kon ook zelf niet zwemmen, maar dat is eigenlijk best normaal aangezien ze hier bijna geen water hebben om in te zwemmen. Ze hebben het soms niet eens om te drinken! Dus ik heb het meisje van ons hostel nog even zwemles gegeven, jeej!
Ook was er een swing (soort van schommelding waaraan je kunt gaan hangen en in het water kan springen) Echt heel leuk! Special actiefoto's werden natuurlijk gemaakt haha. Het was heel gezellig met z'n allen. Ook hadden we daar nog een lunch. Dit was weer typisch Afrikaans: Chips Majare. Ik zal even uitleggen wat het is, het is friet overgoten met ei en dat in een pannenkoekenvorm. Ze koken eerst de aardappelpartjes en dan bakken ze het in wat olie, tot ze crispy zijn en dan gooien ze er wat ei overheen en tadaaaa! Het was serieus echt lekker!
Daarna nog even gezwommen en toen weer terug. Dit keer was het iets sneller en met meer zandopstuivingen. Ik schrik me nog steeds dood als die dalha dalha een vrachtwagen gaat inhalen. In Nederland zou dat niet kunnen, hier kan het allemaal.

Ook ga ik nog een keer een Boda Boda proberen, het blijkt wel dat er meer mensen doodgaan bij Boda Boda ongeluk (motor) dan dat ze sterven aan Aids, dus je kunt wel raden dat het niet heel veilig is. Maar hier in het hostel kennen ze een paar gasten die gewoon wel veilig rijden. Het kost ook echt niks, 1000 shiling (50 cent) voor een heel eind.
Bij terugkomst in het Hostel heb ik nog even lekker in de hangmat gelegen. Daarna hadden we weer lekker gegeten. Na het eten zijn we aan een zeer verslavend kaartspel begonnen. Japanese Big Toe. Het is echt heel leuk. We hebben het zo'n 6 uur gedaan... Toen hadden we honger, dus hadden we bedacht dat we wel wat kip konden bestellen. Niemand had zin om het te halen, dus we hebben het 'besteld'. Je belt dus iemand die je kent die daar in die tent is, geeft de bestelling door. Er gingen wat mensen van ons hostel langs die er toch moesten zijn en betaalden. Je belt een taximan die daar in de buurt is en het eten kan ophalen. Die brengt het dan voor 1 euro en je geeft de taximan het geld voor z'n rit en hoppathee! Bezorgdienst a la africa.
Daarna m'n bedje opgezocht en heerlijk geslapen met m'n muggenvrienden :)
Ik heb het hier heel erg naar m'n zin. Nog een weekenddagje en dan op naar m'n nieuwe projectweek!
Veel afrikaanse groetjes. xxx

  • 28 Juni 2015 - 10:26

    Opa En Oma Van Gompel:

    Hallo Myreen hier een berichtje op jou schrijven een heel mooi verslag heb je ons en iedereen weer gegeven wij zitten er met heel veel plezier en liefde naar te kijken lezen bedoel ik het is heel fijn dat je het er goed naar de zin hebt en ook heel veel lol hebt met de andere meisjes Myreen die warme oase zal wel heel apart zijn en knap dat je ze ook nog leert zwemmen heel veel plezier in het volgende projcethoe vonden ze de shirtjes en broekjes van PSV liefs uit het.verreholland doe ze de groetjes daar

  • 28 Juni 2015 - 17:43

    Henny:

    Hoi Myreen, Ik ben ontzettend blij met wat je doet en dat we nu contact kunnen houden.
    De mensen zullen trots zijn met je inzet. Het heeft me diep geraakt en ben nu al benieuwd naar wat je as dinsdag weer te vertellen hebt.
    Liefs
    Henny

  • 28 Juni 2015 - 20:40

    Tante Angela:

    Hoi Myreen,
    Nou dat is echt wel de moeite waard die Hot Springs, zoals ik het op de foto gezien heb die je met de app verstuurd hebt. En ja wat maakt het dan uit over hoe je er bent gekomen. Leuk om ook dat allemaal mee te mogen maken en met eigen ogen te zien en ook te voelen met je lichaam.
    Die Afrikaanse kleding die de mannen en vrouwen dragen, zal ook echt mooi zijn. De mooie kleuren en printen maken het tot een prachtig plaatje. Ook diegene die niet kunnen zwemmen, springen daar gewoon het water in zonder dat ze het besef hebben dat dit weleens verkeerd af zou kunnen lopen. Voor ons gewoon zo gewoon, zwemles halen, en kunnen zwemmen. Fijn dat je het meisje van het hostel iets hebt kunnen leren en ik hoop dat ze er ook iets aan heeft.
    Jij kijkt je ogen uit natuurlijk, fijn dat je zoveel voor de mensen kunt betekenen.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven hoe jij het daar maakt. Geniet er van en tot de volgende.
    Lieve groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 28547

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: