4 juli - Reisverslag uit Pangani, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 4 juli - Reisverslag uit Pangani, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

4 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

04 Juli 2015 | Tanzania, Pangani

Goedendag,
We slapen in een soort hut. Maar het is wel met vierkante 'muren' en een tweepersoonsbed en een kluisje (grote zware houten doos). Vanmorgen werd ik wakker met het geluid van de golvende zee.
we liggen er ook maar 30 meter van af, super! Er is een douchegebouw met niet echt warm water (lauw zout water), lekekr zeeachtig. Ze hebben echte wc's, best raar dat ik gewone wc's zeer waardeer hier.
Ook is er een koelkast, waar je je meegebrachte voedsel in kan doen. Dit omdat er apen zijn die het eten uit de tent zouden kunnen halen (het is me een raadsel hoe).
Het diner was super lekker en daarna hadden we nog een brownie als toetje en een drankje gedaan en zijn we lekker vroeg gaan slapen. Er is ook een hogere zitplaats waar je de zonsopgang mooi kan zien. Ook gaan we de zonsopgang morgen bekijken. De zon komt rond 5/6 uur op.
Bij het avondeten konden we de maan omhoog zien gaan :) we gaan lekker genieten hier! Hopelijk genieten jullie in Nederland ook van het goede weer. Ik ben trouwens samen met mijn kamergenoot Trine.
Een Deens meisje van 24 jaar, het is gezellig en m'n Engels wordt elke dag beter. Dat is dus heel goed, maar wel moeilijk. Vooral de uitspraken, dan komt het steenkolenengels naar boven.

Deze morgen hebben we lekker uitgeslapen en zijn we gaan ontbijten (super lekker) daarna rustig de dag begonnen aan het strand, wat zwemmen en dat ging eigenlijk de hele dag zo. Dus het ging de hele dag pole pole, lekker Tanzaniaans.
's middags toen de zon een beetje gezakt was heb ik een paar potjes volleybal geplayed met andere mensen die er ook waren, de eerst echte inspanning van vandaag. Daarna lekker het zand eraf gedouched en dan heerlijk genoten van een drie-gangen diner.
Ook had ik vandaag Nederlanders ontmoet. Mijn landgenoten! Fijn om even in je eigen taal te kunnen praten. Ze deden een rondtrek, heel gaaf! Na het diner over het strand terug gewandeld an weer fijn geslapen.
x

• 06 Juli 2015 - 21:59

Opa En Oma Van Gompel :

Hallo Myreen hier zijn we weer jullie zitten in een hut .en het is er heel mooi zoals wij lezen je hebt ook een zogenaamd kluisje en toch wel heel lux een koelkast want anders zijn de apen metje spullen ervan door Myreen je houd wel heel erg veel van je ontbijt met alles erop en aantocht ook wel lux voor daar niet .ook wel heel leuk dat je je eigen landgenote hebt ontmoet en jetoch even in je eigen taal verstaanbaar kunt maken je hebt al weer vanillestokje gedaan .noch wel beach volleybal georganiseerd leuk toch vele lieve groetjes van ons op naar het volgende verslag doei

• 08 Juli 2015 - 21:17

Tante Angela:

Goede avond Myreen, wat moet het toch geweldig zijn om 's morgens wakker te worden van het geluid van de golvende zee. En dan lekker douchen onder het zoute douchewater. Toch ook helemaal geweldig dat er apen rondlopen en vergeet niet dat dat hele slimme dieren zijn. Tis ook geen wonder waar wij dan van afstammen toch! Het wordt onderhand eens tijd dat je aan het werk gaat, haha. Straks ben je niet meer gewend om te werken. Nee hoor geniet van de momenten dat je vrij bent en al het mooie in Tanzania kunt bewonderen.
    Heel veel plezier nog samen met je vriendin Trine en tot de volgende keer.
    Lieve groetjes tante Angela

• 08 Juli 2015 - 21:17

Tante Angela:

Heel veel plezier nog samen met je vriendin Trine en tot de volgende keer.
    Lieve groetjes tante Angela