10 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 10 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

10 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

10 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Het is vandaag vrijdag (ljumaa), zoals jullie weten. Vandaag is er helaas, echt helaas geen school. Maar Mama Prospher is er wel. Ik weet niet wat ze doet, want ze spreekt geen Engels, maar ik vind het allemaal prima. Want dan kan ik m'n kast opruimen! Dit heb ik dan ook voor 3 uur volle bak gedaan :) Zoveel spullen, in een kast en een bureau en nog een andere kast trouwens. Dit is nu bijna allemaal westers geordend. Op een gegeven moment vond ik nog een ander kastje, helemaal vol... Dus ik kon dat ook weer uitladen. Best leuk, allemaal cadeautjes. Ik heb tandenborstels gevonden en ik ga ze volgende week leren tandenpoetsen. Morgen nog wat tandenpasta kopen, want die was niet meer echt goed. (nooit geweten dat het over datum kan gaan). Na deze opruimsessie ging ik weer met de Dalha Dalha terug. Deze keer was het niet fijn, aangezien het een eeuwigheid duurde voordat er 'genoeg' mensen in zaten en dat busje de hele tijd vooruit en achteruit reed, dus daar was ik wel klaar mee. Daarna zeer gezond geluncht, (wortel, komkommer, tomaat) vers van het land, er zijn hier namelijk duizend kraampjes met groenten.
Hierna ging ik Lightness even opzoeken (nog steeds lange weg). Heb het met haar gehad over de zorgverzekeringen, ik wilde ze John gaan doen (van het dispensarium) maar hij is niet helemaal te vertrouwen.. Dus daar gaan we opnieuw. Nu heb ik een ander lijntje, de man van Mary, zij is een van de Hostel organisatoren. Hopelijk kan ik daarmee iets regelen. Ook een lijntje naar Sanctus (de vriend van Loes) voor een speeltuin voor de kids :) Samen ben ik met Lightness ook naar verschillende winkeltjes geweest om voetballen en springtouwen te kopen, maar die hadden ze niet. Het was wel heel super leuk, omdat ik nu zonder aangesproken te worden over straat kon lopen :) En dat is eigenlijk wel heel fijn! Wel begroette mensen Lightness, omdat ze veel mensen kent. Nu heb ik ook kleine supermarktjes gezien, dus daar ga ik voortaan mijn boodschapjes doen in plaats van in de Nakumat. En ik heb chocolaaaaaa gekocht, zo zeer lekker. (toch mis ik de echte chocolade :) Heel leuk om die winkeltjes te zien, wan van buitenaf weet je meestal niet wat er in zit. Ook ging ik nog even met Lightness naar de bank en ze wilde me nog een tentje laten zien, maar ze moest naar huis. Dus dat komt volgende week. En we zijn bij Tawref langsgeweest, daar heb ik Defroza ontmoet. Wat een lieve vrouw en ze spreekt goed Engels en ze heeft dit project opgericht http://www.tanzaniawomenresearchfoundation.org/ wat een super goed project! Misschien ga ik daar na mijn schooltje nog wel heen voor de komende weken, nadat ik alles heb geregeld (qua speeltuin enzo). Het was dus een zeer productieve dag, olee! Daarna nog even geblogd en m'n universiteit dingen proberen te regelen en daarna zeer lekker gegeten! Nog even naar de supermarkt, met de taxi, want het is hier om 19:00 uur pikki donker. Toen hebben we even wat gedronken met z'n allen. Al zijn we niet met veel mensen meer, aangezien er een aantal zijn vertrokken en er 4 op safari zijn. Toen gingen we naar Hub Lounge, om wat te drinken en er was een Happy hour, twee drankjes drinken, een drankje betalen. Dit was weer zeer Afrikaans, want er was een bediende, die dit volgens mij nog nooit gedaan had, maar het duurde een uur voordat we onze Cocktails hadden (de verkeerde ook nog) maar ze waren best lekker. Toen moesten we nog een tweede krijgen natuurlijk, dit duurde weer een tijdje.. (lees uur). Het was wel heel gezellig! Ik had ook nog 'home made chips' besteld. Dit duurde ook nog een uur, toen ging ik maar eens vragen waar ze bleven en toen moest de kok de aardappels nog gaan schillen. Maar... ze waren super lekker :) Mijn geduld is hier zeer veel groter geworden. Daarna gingen we met de taxi naar Glaciers, dat is een buitencafé/club. Het was echt grappig, het is een mix van Tanzaniaanse mensen en van studenten/vrijwilligers. Iedereen heeft een eigen dans style en het is gewoon grappig om te zien. Ze praten wel meestal Engels, maar ik heb geen een boeiend gesprek gehad, behalve met de mensen van het Hostel (ook Hostel 2 ging mee, gezellig!). Hebben we het uitgaan in Tanzania ook eens meegemaakt. Toen weer terug met de taxi en ik viel meteen in slaap, thanks to the cogniakki (zeer goedkoop hier ;)

  • 11 Juli 2015 - 19:23

    Opajo En Omajetje Van Gompel :

    Zaterdag elf julli vijf voor zeven .hallo Myreen hier een berichtje vanuit het verre Holland .dus je was toch maar naar het schooltje gegaan er waren wel geen kinderen maar je hebt toch weer een goede daad gedaan om zoveel kasten op te ruimen klasse zeg zo leer je nog veel in het Afrikaanseland maar ze leren ook heel veel van jou hoor je gaat ze nu weer leren om tanden te poetsen het is toch ook zonde dat het er wel is enze er niets meedoen maar Myreen daar ga jij nu verandering in brengen en dat zullen ze ook wel heelfijn vinden
    Jij ontmoet er wel heel lieve mensen hè .Myreen heb jij ooit van het spreekwoord geduld is een schone zaak en zo te lezen komt dat daar goed van pas je hebt ook weer gezond geeten en toen was je weer naar Lightnessgeweest om de verzekeringen klaar te krijgen want dat wil nog niet zoogde lukken is het wel en ook voor een wip en een schommel ben je in de weer je hebt het er maar druk mee maar als je dan straks die blije gezichtjes ziet weet je waar voor je het gedaan hebt dus toen ben je nog een drankje wezendrinken maar dat duurde wel iets te lang en op je chips moest je ook nog wel eventjes wachten moesten ze de aardappels nog uitdoen maar het was er wel gezellig zeker en dat is ook heel fijn nou doedeloe en lieve groetjes van ons j.j .v .g v.g tot weereens

  • 14 Juli 2015 - 12:35

    Tante Angela:

    Hoi Myreen,
    op naar het volgende reisverslag. Wel heel goed van je om dat allemaal op te schrijven want ik kan me voorstellen dat je onderhand niet meer weet wat je op welke dag gedaan hebt. Leuk voor later natuurlijk. Dat je een goede bent in opruimen, dat weten we. Laatst heb je thuis toch ook alles eens flink opgeruimd. Ja en als je naderhand dan het resultaat ziet van je inspanningen die je geleverd hebt, ben je zo trots als een pauw. Dat mag je zeer zeker ook zijn. Alles lekker geordend en je hoeft de kast maar open te doen en je kunt zo alles vinden.
    Geduld, dat zul je daar zeer zeker geleerd hebben, ja en waarom eigenlijk ook niet. Als we naar ons zelf kijken dan is het hier in Nederland vaak maar druk en haasten. Maar inderdaad morgen is er weer een dag en dan zien we wel weer wat we doen. Denk dat ik dat toch ook steeds meer ga proberen. Het lezen van je verhalen dat mensen daar veel rustiger zijn, bevalt me misschien ook wel goed. We zullen het eens gaan proberen misschien. Tot zover weer en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 28556

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: