13 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 13 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

13 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

13 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Om half zeven weer het wekkertje, maar daarna genoten van een lekker ontbijtje (pannenkoeken, olee!). Op naar het project, met een Dalha Dalha rit van 1 uur.. Pole pole. Toen ik aankwam op het project waren er drie mzungu's. Het zijn mensen van een ander project en komen uit Amerika. Het zijn leuke mensen. Heb ze verteld dat ze meteen gewoon aan de gang moeten gaan en dat was echt fijn! Kon ik even verder opruimen met een ander klaslokaal. Het tandenpoetsen is er nog niet van gekomen, dus dat wordt morgen. Ik heb een knuffelhoekje gemaakt met matrassen en knuffels, ze vonden dat heel fijn, vooral het jongetje Baraka, dat erg hyperactief is (ADHD). Samen met een paar leerlingen hebben we de lego en duplo gesorteerd. Ook hadden we dans/zingles. De kinderen vinden dat echt te gek! Het was weer een super super leuke dag! Behalve dat ik struikelde over een steen. M'n hand ligt open en m'n arm een beetje, maar niks ernstigs ;) geen ziekenhuisbezoeken hier alstublieft. Daarna weer terug en geluncht en daarna op pad naar Moshi town, om springtouwen, voetballen, tandenpasta en wat souvenirs te kopen. Er is een grote straat waar de locals naar alle winkeltjes gaan. Dus dat is zeker goedkoper. Dus dit is de eerste investering van het sponsorgeld :) Het was heel leuk om zo te shoppen! Lekker in to the tanzanian life. Nog even naar een internetcafé geweest om even proberen m'n telefoon te updaten, maar we zitten nog steeds in Afrika dus prima! 's avonds lekker gegeten en weer lekker bijgekletst met de hostelpeople :) Misschien vanavond nog een filmpje!
Fijne kermissen, fijne week en de groetjes xx

• 13 Juli 2015 - 20:15

Opa EnOme Van Gompel:

eerst maar een berichtje van zondag want dat stond niet op de .a.paid dus je had weer heel lekker geeten en nog wel een negenganen brunch lux hoor en het is ook een mooie streek .ook al lopen de geiten op de weg en al moet je door een maisveld met de taxi heel veel groetjes van ons dertien julli deze staat wel weer op de a.paid .dus je bent weer naar het schooltje geweest.en je hebt een knuffeldoekje gemaakt voor de kinderen wat ze heel fijn vinden dus aan tanden poetsen is er nog niet van gekomen maar jou kennende komt dat nog .je bent boodschappen wezen doen ballen.springtouwen.en tandenpasta wezen kopen van je sponsergeld tof zeg heel erg leuk .iets minder is dat je struikelde over een steen en je hand en arm openhebt liggen dat is minder zorg maar dat het niet gaat ontsteken want je weet het daar niet hou het maar goed in de gaten nou Myreen heel veel groetjes en knuffels van opajo en omajetje kaart ze doeiiiiiii

• 14 Juli 2015 - 13:06

Tante Angela:

Ha Myreen, je bent elke dag wel vroeg uit de veren zeg. Inderdaad dat is op tijd zeg. Maar die tijd zul je ook wel nodig hebben als alles een tandje langzamer gaat toch. Fijn dat je ziet dat de kinderen genieten van al datgene wat jij daar voor ze aan het doen bent. De knuffelhoek die je voor de kinderen hebt gemaakt, lekker dat ze daar eens even van kunnen genieten en misschien even de tijd hebben om wat te rusten of rustiger te worden. Wat je met die kleine dingen allemaal al kunt doen. Ze zijn voor hun oh zo groot. Super. Het is toch ook zo chill om lekker gewoon op een matras te kunnen zitten/hangen met wat kussens erop. En supergoed dat je ze ook zelf mee laat helpen om mee te sorteren van het speelgoed. Wat zal het er geordend uitzien als jij daar bent, hopende dat ze dat over een tijdje nog zo gaan doen als jij weer terug bent hier in Nederland. Maarrr dat duurt nog eventjes. Geniet nog van die dagen die je daar bent. Het vliegt misschien toch allemaal al zo snel voorbij ondanks dat het rustiggg gaat daar.
    Tot de volgende