1 augustus - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 1 augustus - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

1 augustus

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

01 Augustus 2015 | Tanzania, Moshi

Ten eerste is het natuurlijk papa's verjaardag. Dus gefeliciteerd :) Ten tweede is het vandaag bruiloft dag! Gisteren laat thuis gekomen van het stappen, dus een beetje moe deze morgen. Toch maar m'n was gedaan want dat gaat niet vanzelf. 's middags gingen we lunchen, ik had Chapati (een soort pannenkoek) met avocado, zo lekker, ik ga m'n avocado's missen zeg! Josh zou eigenlijk morgen naar huis gaan, maar zijn vlucht is 5!! dagen uitgesteld omdat er veel stroomstoringen zijn en de vliegtuigen niet kunnen landen in het donker zonder lampen op de landingsbaan. Gelukkig is mijn vlucht na zonsopgang rond een uur of 6:15 dus ik heb geluk deze keer. Hij moest dus even een andere vlucht proberen te regelen, wat niet echt van harte ging helaas.
Toen ben ik met Lavania naar Memorial geweest. (de tweedehands markt) want ik moest nog wat Kitenge hebben en zij moest wandelschoenen hebben. De Kitenge voor mezelf en eentje voor de bruiloft. Na veel rondlopen hebben we de perfecte wandelschoenen voor Lavania gevonden en ook een paar Kitenge. Met de Dalha Dalha heen, met de Bodha Bodha terug, die trouwens weer keurig reed :) Toen was het tijd om m'n jurk op te halen die ik had laten maken, spannend! Hij is helemaal perfect. Toen terug naar het Hostel om om te kleden en klaar te maken voor de bruiloft. Issa kwam me ophalen. Nou het was een hele happening dat ik überhaupt al in een taxi aankwam (maar kan niet in donker alleen lopen, dus vandaar) Iedereen kwam mij verwelkomen en een knuffel geven. Waah.. Redelijk beroemdheid gevoel. De bruid en bruidegom waren er nog niet, ze waren nog rondrijden in een auto die toeterde, maar na een uurtje kwamen ze daar dan toch aan. Het was zo mooi om te zien, de vrouwen gingen allemaal een soort van gillen en dansen om iedereen heen toen ze uit de auto kwamen, foto's werden gemaakt en toen gingen we naar binnen in het zaaltje van het café. Wij moesten aan de speciale tafel zitten. Ik werd door iedereen bekeken natuurlijk. Ze gingen allemaal tegen mij praten, maar ik versta er helemaal niks van dus dat is dan wel weer mooi. Olivia was er ook, zij vertaalde soms stukjes voor mij (erg fijn). Er was een ceremoniemeester en twee getuigen. De bruid en bruidegom zaten vooraan in het zaaltje met de getuigen. Er werd van alles gezegd en iedereen kreeg wat te drinken. Het bananenbier sloeg ik toch vriendelijk over, maar er was gelukkig ook gewoon bier (jeej). Iedereen werd verwelkomt en er werd weer gejubeld door de vrouwen en geapplaudisseerd. Wat geweldig om dit te zien. Toen kwamen ze mij vragen of ik de champagne open wilde maken.. Tja, dat moest dan maar. Hier ging ik dan voor 40 mensen een fles champagne ontpoppen, ja met schietdop een hele eer. Iedereen was heel blij en ik werd toegelaten tot hun familie en tot de community. Toen kwam de cake, deze hoefde ik gelukkig niet te snijden maar ik kreeg wel het stukje na de grootouders.. Dit was ook zo met het eten trouwens. De bruid en bruidegom voeren de cake aan de gasten, en er worden erg charmante foto's gemaakt ;) Ondertussen was er muziek en kletsten de mensen wat. Er was een diner met rijst, groenten, bananen en vleesmix (geen idee wat, maar het was glibberig) en nog een stukje cake. Na het diner kwamen de cadeau's. En dit gaat niet zomaar; de vrouwen gaan weer gillen, en dan drapeer je de kitenge over de bruid en bruidegom heen en het geld kon je in een mandje doen. Wat een geweldige gebeurtenis. Hierna werd er nog gedanst, helaas heb ik niet zo'n Afrikaanse danskont, maar ik leer steeds meer bij :) Toen was het tijd om naar huis te gaan en iedereen gedag te zeggen. Issa kwam ons ophalen en we brachten mama Pro, haar buurvrouw en Olivia naar huis. Daarna was ik helemaal doodop van deze geweldige ervaring. Ik ben echt heel dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken. xx

  • 02 Augustus 2015 - 11:35

    Opa En Oma Van Gompel :

    Twee aug tien over elf hallo Myreen allereerst proficiat met de verjaardag van pappa en wat heb jij al vele mooie dingen meegemaakt zoals gisteren weer die bruiloft dat moet heel bijzonder en heelmeesters indruk achter gelaten hebben wat ben jij toch een bofkont en je bent er ook heel erg gezien dat je zo naar een bruiloft van deze mensen mag toppie Myreen je had een prachtige jurk aan en de bruid ook Myreen ik heb altijd gedacht dat Joseph een oude man was naar dat is dus niet zo maar dat jij de fles champagne open mocht maken dat moet toch ookeen hele eer zijn dat je dan tot de familie word toegelaten wat een eer is jou daar toegekend meisje daar mag je wel heel trots en blij meezijn maarja Myreen jij blijft gewoon je eigen en dat zien de mensen zo zo op defoto.s te zien was het ook een hele mooie en onvergetelijk voor jou maar ook voor hun ja Myreen nog een paar daagjes en we hebben je weer thuis die paar dagen nog heel veel succes met alles wat je nog voor die mensen wilt dienen geniet nog zoveel je kunt van de kids want diezullen jou ook vreselijk missen o.ja Myreen je hebt nu geluk dat je s.morgens daar vertrekt hopelijk heb je dan maar weinig vertraging heel veel groetjes en xxxxxses van ons opa jo en oma Jetje doeiiiii geniet nog maar na van alle mooie dingen die je daar hebt. Meegemaakt tot ziens meisje

  • 02 Augustus 2015 - 16:46

    Mj:

    Heey meiske,alweer een geweldige ervaring zeg!
    Wat ontzettend mooi zeg.
    We hopen toch echt dat jouw vlucht niet uitgesteld gaat worden.
    Geniet nog van de paar dagen in Moshi!
    Tot heel snel.
    Liefs mama

  • 03 Augustus 2015 - 20:52

    Tante Angela:

    Hoi Myreen,
    Ik lees zo dat de bruiloft erg leuk is geweest. Wat ben jij een bofkont zeg om dit ook mee te mogen maken, geweldig. En ook het feit dat de mensen je daar zo bij betrekken. Wat een voorrecht om dat mee te mogen maken. Ben wel heel benieuwd naar je jurk, wat zul je er prachtig uitgezien hebben. Maar we zullen wel wat foto's zien. Het is vandaag al weer maandag de 3e augustus en over 2 dagen zit je al weer in het vliegtuig naar huis. Ik hoop dat je tot nu toe alles hebt kunnen doen wat je graag gedaan wilt hebben. Geniet nog ff en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 28443

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: