siku mbili - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu siku mbili - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

siku mbili

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

06 Juli 2017 | Tanzania, Moshi

Alweer officieel onze tweede dag hier in Tanzania. We zitten even te zitten op het dakterras van ons Hostel ‘We Travel’ gelegen aan de Double Road. Het is een drukke weg (tweebaans, vandaar de naam ;) Maar ik zal bij het begin beginnen.
Gisteren 5 juli begon de dag al vroeg rond een uurtje of 4. Papa en Jurne hebben ons naar het vliegveld gebracht, waar we rond 7:30 aankwamen, mooi op tijd, omdat er natuurlijk extra controles worden gedaan. Na een afscheidskopje koffie gingen mama en ik door de douane/controle en natuurlijk zag mijn koffer er erg verdacht uit ;) Dus even dubbel check. Daarna ging het vrij snel, boarden ging goed en toen kwamen de verlossende woorden ‘fasten your seatbelts’ en zaten we een uurtje of 8 in de lucht, met hele chille stoelen, een paar mooie films en goed verzorgd eten door de KLM. We landden precies op tijd op de Tanzaniaanse bodem! Lekker weertje, beetje warm in de aankomst’ hal’. Met zo’n 500 mensen wachten op een visum, geholpen door 2 personeelsleden, bij wie het woord ‘snel’ niet in de vocabulaire voorkomt, kun je je voorstellen dat het zo’n 2 uur duurde :) We voelden ons als sardientjes in een blik (ook qua geur kwam het overeen). Maar toen hadden we na 2 uur toch de gehele procedure doorlopen. En waren we heel erg welkom in Tanzania. Karibu!!

Issa stond dan al zo’n 2 uur te wachten met zijn nieuwe auto!! Hij doet goede zaken die man :). Fijn om te zien dat het goed gaat en hij was blij ons te zien. In een uurtje waren we in het Hostel, over donkere wegen, zonder straatverlichting en voertuigen zonder verlichting. Het was een beetje vreemd om ‘s avonds aan te komen, vooral omdat ik de vorige keer door een prachtig veld met zonnebloemen reed :) Maar we kwamen aan in ons Hostel en werden van harte welkom (echt heel erg hartelijk) geheten door de kok/guard. Hij wilde al onze spullen naar boven brengen, maar wij vonden dat natuurlijk te gek voor woorden. Dus hielpen we hem een handje. Het is echt een super fijne schone kamer met eigen badkamer! We genieten nog maar even extra van de luxe, want over een paar dagen gaan we als het goed is, met safari. Dus toen we een beetje geinstaleerd waren, vielen we al gauw in slaap onder ons musquitonet :) Om rond een uur of 5 wakker te worden door de Moskees met hun omroepchannel ‘ alibabas laten we vroeg opstaan vandaag’. Maar misschien hebben ze dat morgen ook weer, dus we zijn benieuwd :) Daarna nog even verder geslapen en rond een uurtje of 8/9 eruit. Toen kregen we een super lekker ontbijtje wat door het meisje van het hostel verzorgd werd met een vriendelijke lach :)
Tijd om op pad te gaan! Gewapend met onze Birckenstocks en Sketchers, een rugzak, fles water, zonnebrillen en ongeveer een gemiddeld maandsalaris van daar op zak (en blond en geverfd zwart haar) gingen we de straat op.. .Het bleek dat wij een hele bijzondere verschijning zijn en mama werd al snel omgedoopt tot ‘ mama myrena’.
Ik dacht dat ik de weg naar Hostel Hoff nog wel wist, wat later niet zo bleek te zijn, maar gelukkig was er een straatverkoper die ons ‘ for free’ wel even naar de grote rotonde zou brengen. Moesten we wel een kunstwerk van hem kopen… of niet.. We zijn toen naar Hostel Hoff gegaan en werden daar ook verwelkomt door de lieve mensen. Even een zitje/praatje en door naar Kilimanjaro Coffee Lounge voor een drankje. Poeh, rondlopen hier in de stad is al heftig op zich, omdat je constant wordt aangestaard, nageroepen, aangesproken of mensen dingen aan je willen verkopen. Daarom zitten we nu even te acclimatiseren op het dakterras van het Hostel. Het is mooi en druk, aangrijpend en voor mij (Myreen) geeft het een heel gek gevoel om weer terug te zijn. Ik kan het niet goed plaatsen, maar het ruikt vertrouwd en de chapatti met avocado smaakten net zo lekker als twee jaar terug. Dus ik denk dat ik nog even moet landen. Morgen willen we een kijkje nemen bij de school, om te kijken of ie al open is en de DalaDala-ervaring op te doen ;) We houden jullie op de hoogte!

De woorden van de dag:
Mambo: hoe gaat het?
Jambo: hallo
Poa: goed
Habari gani: hoe gaat het?
Mzuri sana: heel goed
Attcha: stop
Chapatti: soort pannenkoek

• 06 Juli 2017 - 13:50

PiMM Van Hest :

Súper om te lezen Myreen en Marjolanda - maak er wat práchtigs van! Onzz vanuit 29 graden Eindhoven

• 06 Juli 2017 - 15:29

Pap Mam Opa Oma :

Hallo Marjolanda en Myreen hebben jullie een hele Mooie en prettige vlucht gehad dat is Fijn om te lezen .wij hebben zo mee en Dan met jullie gevlogen Kijken hoe very jullie al waren .was allemaal goed op schema wij waren blip toen we hoorden dat jullie vliegtuig was geland een heel gerust stelling wat het is wel heel erg ver Van ons vandaan .maar jullie zijn geweldig ontvangen daar door de mensen dus Myreen mamma is omgedoopt naar Myrena toch ook heel apart en jam een blonde Vrouw en een geverfde zwarte Vrouw toch wel heel leuk .myreen Jij zei dat JE nog moet landen maar alles is toch nog wel hetzelfde gebleven toch wij Vinden het heel Fijn dat we weer terug Kunnen blogger top pie dat dat kan jullie tweetjes komen er wel samen en vergeet ook zelf niet te genieten want deze Reis is ook heel apart moeder en dochter relatie prachtigedat dat kan .doe wat jullie zouden regelen en Dan is iedereen tevreden en vooral de kindertjes die blip zijn dat Myreen en hear mamma er zijn geluk met alles wat jullie doen heel veel GROETJES van ons en dikke knuffels toegewenst doeiii

• 06 Juli 2017 - 16:13

Marion:

Hoi Marjolanda en Myreen
    Fijn om te horen dat jullie een goede reis gehad hebben,
    Leuk verhaal om te lezen
    Ik blijf jullie volgen
    Gr uit het zonnige Reusel

• 06 Juli 2017 - 17:52

Angela:

Ha zussie en nicht,
    Leuk verhaal om te lezen. Het leest voor mij ook weer alsof het de dag van gisteren was dat jij Myreen daar was. Nu net even anders omdat mijn zus en jouw moeder erbij is. Geweldig. Geniet van de warmte van de mensen en ik lees graag jullie volgende belevenissen. Fijn dat de mensen jullie weer zo gastvrij hebben onthaald en wat zullen ze hun ogen uitgekeken hebben, " Duo Penotti". Geniet, geniet en geniet want wat zal het voorbij vliegen.
    Liefs (tante) Angela

• 06 Juli 2017 - 22:53

Marleen Rooijackers :

Hallo Marjolanda en Myreen,
    Wat mooi om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. Geniet van jullie ervaring daar, super zeg!!! Ik kijk uit naar jullie verhalen. Maak er iets moois van en vooral genieten!!! Groetjes en liefs Marleen

• 07 Juli 2017 - 11:49

Tante Tien:

Heel mooi verhaal Myreen en fijn dat de mensen zo blij met jullie zijn.
    lieve groet Marjolanda en Myreen van t.Tien

• 07 Juli 2017 - 13:07

Fam De Krom:

Hey Myreen en mama Myrena!
    Fijn dat alles goed gaat, weer leuk om te lezen!
    Geniet er lekker van saampjes.
    Groeten van de Krompies

• 07 Juli 2017 - 19:57

Opa Jo Oma Jetje :

Hallo hier Ben Ik weer had er al van alles post aan en oneness was alles web dus beginner we maar opineuw jullie hebben vandaan alweer heel veel dinged gezin en gedaan .en ha Myreen het is ook zo nu weet JE al verschillende dingen die Jij twee jaar hele den ook bent teen gekomen wat Dan zo van zelf lijkt .En was het eten lekker en Ben JE er intussen achter gekomen wat voor bleeds jullie op JE bord Kreeg en het schoolteacher was dicht zoned eigenlijk want JE was natuurlijk benieuwd of ze jou Meisje nog sullen kennel maar dat zal wel Myreen en nu er Mamma bij is is ook bijzonder toch .Gaan jullie maar dried ages Fijn genieten van jullie uitstapje en genieten er alle bij van .want het zal nog moeilijk genoeg worden Wij zijn weer op de hoogeloon want daar Kijken wij ook heel erg naar uit Ben streaks nog even bij papa geweest om een kaart af aftegeven voor Els en Walter alles oke .en on heb voor jullie wat courgettes Fijn geprakt voor straks step te maken oke heel veel life's van ons opaJo en Oma Jetje slap lekker alle bij want ook van de indrukken kan JE heel moe worden rust goed uit Dan Kunnen jullie er morgen weer tegenxxxxxxxxxx