Siku saba - Reisverslag uit Marangu, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu Siku saba - Reisverslag uit Marangu, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

Siku saba

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

11 Juli 2017 | Tanzania, Marangu

Vanmorgen vroeg uit ons musquitonet gekropen omdat mama ook een wcbezoekdag heeft. Alhoewel een halve dag. Want toen kregen we Afrikaanse pillen. Olee! Toen hebben we ook nog even naar de apen gekeken, want die sprongen vanmorgen van boom naar boom! Bij mama ging het snel beter. Bij mij gaat het redelijk. But we will survive! Een pannenkoek als ontbijt met mango. Hoe lekker! Daarna hebben we eigenlijk vooral genoten van de zon, hangmatje, zwembad en de zee. Helaas durfden we ons onbewoond eiland tripje niet aan... Toen het beter ging, gingen we op onderzoek uit.. Pampa pampam. Via het strand gingen we naar het dichtstbijzijnde dorpje. Een vissersdorpje, de hond van het resort, puppie genaamd, ging met ons mee. Het leek ons geen goed idee, maar hij bleef meelopen. Dus achja. Dan maar mee. Onderweg kwamen we oude boten tegen en was iemand een boot aan het maken. Het was een arm dorp, met een school en veel kleine koeienmest hutjes. En kippen... Loslopende kippen.. Niet mama's favoriet. Wel puppies favoriet.. Oftewel, een bijna dooie kip omdat puppie die ging aanvallen en in z'n bek nam.... En aangezien kippen daar waardevol zijn, weet het hele dorp door ons geroep nu in dat die hond puppie heet..
Ik vond het niet chill, maar mama zei: 'als ie kapot is, betalen we hem gewoon'. Toen toch maar snel teruggelopen via de 'weg'. Daar hadden ze volgens mij nog nooit een Jack Russell gezien, want ze schrokken ervan. Het was een hele belevenis in het dorp. En iedereen ging stuk bij het zien van twee muzungus + kleine hond. Maargoed. We survived, de hond survived en de kippen ook. Daarna hebben we lekker een pizza gedeeld, uit een echte steenoven van de buren. Hmm. Nog even rusten en wat foto's maken en daarna hebben we de maan zien opkomen uit de zee. Echt prachtig. Ik heb nog nooit zo veel sterren gezien! Echt niet te beschrijven. Het is hier zoals de naam zegt een Paradise.
Lala salama

• 11 Juli 2017 - 21:34

Opa Jo Omajetje :

Hallo hier Hapert naar het verre paradise het prachtige resort zonde dat jullie niet hebben Kunnen doen wat jullie van plan waren nicks aan te doen we zijn weer heel blij dat het met jullie weer goed gaat want jullie zijn ver van huis he .wij Vinden het heel Fijn dat we Elke dag contact met jullie hebben is hee Fijn en vertrouwd .Dus jullie ook weer wat Kunnen eten en dat is heel voornaam samen op pad gegaan en het Honduras puppy mee maar zo te lezen had die meer op met de kippen zo also jullie zeggen .Het is ook heel apart om zo samen te Lopen op het Mooie strand paradise bease en een lekkere pizza te eten en Myreen en Marjolanda het moet toch ook heel apart zijn om de zon zo in de zee zien ondergaan Prachtig toch wat hebben jullie beide toch al veel mee mogen maken zo veel bijzonders morgen een hele Mooie en GOEDE terug reis naar Morshi en blij jullie pillen goed gebruiken life's en dikke knuffels voor onze kanjers want dat zijn jullie we zijn heel trots GROETJES xxxxxxxx van ons doei tot de volgende blog

• 12 Juli 2017 - 21:15

Riet En Gerhard Vreven:

Hallo Marjolanda en Myreen!

Hoe gaat het met moeder en dochter in het verre Tanzania? Ik hoop dat het goed gaat en jullie Geen Krampen en buikloop meer hebben! Gerhard en Ik waren zondag bij jullie mam en pap(Oma en Opa) en toen Oregon ze jullie berichtje binnen, dus jullie pap en Ik hebben toen samen dat reisverslag hard op voor gelezen in de keuken want jullie mam was aan het koken! Wat een Avontuur voor jullie beide zeg! Mama met de dochter! Ik vind het geweldig wat jullie daar samen doen, met die kindles die zo veel tekort komen maar vooral ook liefde en knuffelen het allerbelangrijkste voor kinderen! Wat Fijn dat jullie Elkaar hebben als JE zo ver van huis bent. Marjolanda Jij hebt JE kind bij JE en Myreen heeft mama! Dus jullie kan niets Gebeuren. Alhoewel mama toch wel moet oppassen als JE zo'n knappe dochter bij JE hebt, want Dan zijn er kapers op de kust! Myreen is een Mooie Vrouw, zal JE ook wel heel trots op zijn en terecht !!! Marjolanda Ik was zondag al bij jullie mam aan het appen naar jou, toen Ik dat ge lezen had zei jullie mam: wil JE wat terugschrijven? Oja dat wil Ik wel zei Ik dus zodoende Ben Ik beginner, had al veel goes brevet en bijna was het Klaar, toen modest een word verandert worden en jullie pap drukte de fout weg, maar alles was weg en Ik was al drie kwartier bezig en Wilde opnieuw beginnen toen zei Gerhard: oh Rita het is al zo laat, we moeten nog 1,5 uur naar Deutschland Rijden! Dus zodoende is het nu een paar daagjes later! Ja wij waren een dagje hapert, en Jij Kent jullie mam ook! We zaten propvol. Ja dat is brabantse gastvrijheid! Jullie mam is net jou Oma, zij was ook zo, en Ik Ben zo ook groot geworden en hier in Deutschland heerst ook nog steeds brabantse gastvrijheid! Het was een hele fijne dag, af en toe heb JE zo'n dag no dig, lekker kletsen over vroeger, weet JE dat nog? En dat? Enz enz...... Ja Marjolanda Ik weet het nog goed! Pas goed op Elkaar, ver lies Elkaar niet uit het Oog!!! Samen krijgen jullie dat wel gebakken in het verre Tanzania, veel plezier samen met het prachtige werk dat jullie daar doen. Moeder en dochter, Echt geweldig . Heeeeeell veeeel liefs voor jullie twee en sterkte met jullie werk! Marjolanda pas goed op JE knappe dochter!!! Knuffels van ons Rita en Gehrard

• 12 Juli 2017 - 23:51

Fam Van Veldhoven:

Ha goeikes,

Heel vervelend natuurlijk dat je je stappen moet maken naar het toilet omdat je deze dag een wcbezoekdag hebt. Ook dat kan natuurlijk gebeuren maar prettig is het zeker niet. Natuurlijk heel fijn geweest dat er mensen waren die jullie een beetje hebben kunnen helpen met het geven van de medicijnen. Heeft toch zeker wel geholpen. Wat geweldig om s' morgens wakker te worden en je ziet letterlijk de apen slingeren van boom naar boom. Wauw, gewoon helemaal geweldig lijkt me dat. Heel veel foto's maken zodat we die straks als jullie weer thuis zijn, samen gezellig kunnen bekijken met jullie geweldige verhalen uiteraard. En dan die kippen, ik weet heel goed dat jij Marjolanda helemaal niets van moet hebben want alles wat vliegt is eigenlijk niet jouw ding maar opzich, ook dat heb je eigenlijk weer overwonnen en zo zie je maar weer dat je snel je grenzen kunt verleggen. Jullie hebben een beetje kunnen proeven van een waar paradijsje. Maar aan alles komt een eind helaas. Neem dit zeker wel in jullie koffer of rugtas weer mee naar Nederland. En zo zullen er nog heel veel mooie dingen op jullie pad komen. Hopen dat jullie weer een beetje aangesterkt zijn zodat jullie met heel veel zin weer in Moshi zijn en naar het project kunnen gaan waar jullie weer een hele hoop voor op de planning hebben staan. Lieve groetjes en tot gaau weer.

• 13 Juli 2017 - 08:22

Fam De Krom:

Hey, fijn dat het weer beter met jullie gaat. En ook nog mooie belevenissen gehad! Geniet er nog lekker van. Groeten uit Hapert