21 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 21 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

21 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

21 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Opstaan, opstaan kom je bed maar uit... Deze morgen maakt een vleermuis me even goed wakker. Het beest zat in de kledingkast.. Ik moet zeggen dat er een klein gilletje was en het roepen van de 'guard' die het beest doodde. Dus ik kon weer gewoon verder met deze ochtend. We hebben sowieso een soort van salamander in onze kamer die over de muur kruipt, daaraan ben ik wel gewend. Dalha Dalha ging snel vandaag, jeej! Aangekomen in de 'straat' (lees soort stenen zandpad) roepen alle kinderen nog iedere dag Mzungu. Ik heb 5 vingers aan iedere hand en aan iedere vinger één kind. Dus ze brengen me als het ware iedere dag naar m'n school... zo lief! Hoogtepunt op school was het buitenspelen, ze hebben wel meer dan een uur touwtje gesprongen (nieuwe gekocht, thanks sponsors) en met een klein balletje tennissen. Helemaal leuk. Ook kwam John van de zorgverzekeringen vandaag langs om foto's te maken van de kinderen. Helaas waren er maar 11 van de 21. Dus dat worden er nog tien die ik moet zien te vinden/fotograferen. Het begin voor de zorgverzekeringen is dus gemaakt. Vandaag hadden we casava als tussendoortje. Best lekker, beetje aardappelachtig, uit eigen tuin!
Genoten van de dag en weer voldaan terug naar de Dalha Dalha, de mensen kennen me voortaan, maar ze blijven nog altijd Mzungu zeggen. Ik zal het een keer tellen, want het is echt abnormaal. Aandachtstekort heb ik hier zeker niet. Een maiskolf als lunch en daarna nog even de stad in om verband en speentjes naar het ziekenhuis van Lightness te brengen. En wat tassen en spulletjes te kopen. Nog even gebeld met m'n dierbaren en toen gegeten en een spel gespeeld, eigenlijk de hele avond. Ook was het de verjaardag van Dani (heel leuk en lief Amerikaans meisje). Normaal doen we taart, deze keer was het mousse omdat ze gluten allergie heeft. Dus dat was weer een dag in Tanzania. Veel groetjes en tot over alweer 2 weken. xx tot snel!

  • 21 Juli 2015 - 22:44

    Opa En Oma Van Gompel:

    Half elf s.avonds hallo hier ben ik weer met een klei berichtje het was warm vandaag bij jullie ook zeker maar jij bent er wel voort aangewend denk ik o.Myreen kun jij tegenwoordig ook al vleermuizen taalverstaan toch heel knap zeg jij leert hun veel maar daar leer jij ook Vanalles zie ik wel jullie hebben ook nog een gast meer op jullie kamer maar daar ben je al aan gewend ik zou het er niks ophebbenhoor weer met de dalha dalha naar school geweest en het duurde dus niet zolang of je went eraan kan ookzijn Myreen wat hebben de kindertjes toch veel met je op als ze je steeds dicht bij je willen zijn toch inderdaad heel schattig .daar moet moet je toch wel van houden ze zullenjou straks wel missen dus je hebt ook alweer sprintouwtjes gekocht en tennisballetjes ze leren heel veel van jou en daar kun je heel trots opzijnMyreen heel veel groetjes en knuffels van opajo en omajetje wij houden van je doeiiiiiie en slaap lekker misschien komt er morgenvroeg wel een andere vleermuis jou wakker maken ik hoop het niet voor jullie

  • 29 Juli 2015 - 10:09

    Tante Angela:

    Ha Myreen, had gisteren een heel stukkie geschreven maar die heeft ie niet geplaatst, daar mijn goeie zoon me van de wifi had gegooit. Jammer, wat betreft de vleermuis die je getroffen hebt op je kamer. We hadden het er nog een tijd geleden over dat we ons goed konden herinneren dat jullie mam, toen ze nog thuis woonde ook een keer een vleermuis op d'r slaapkamer heeft gehad. Ik kan me goed indenken dat er toen een hoog volume uit je keel kwam, gadverdamme, je schrikt je wezenloos. Maar goed dat er iemand was die op jouw gegil is afgekomen en het diertje op een misschien wel bizarre manier aan zijn einde heeft geholpen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 28449

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: