22 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 22 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

22 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

22 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Vandaag de hele dag de gedachte gehad dat het dinsdag was.. Maar helaas, we zijn al een dag verder. Nog maar één schooldag deze week. Ik ga ze zeker allemaal missen, de lieve kids met allemaal hun eigen ding. Deze morgen ging Jerome van mijn hostel mee naar het project en ik zou 's middags naar zijn project gaan. De Dalha Dalha was vandaag zeer sloom, meh. Aangekomen op school een kleine rondleiding gegeven en gekeken wat we konden doen. Maar de juffen zijn niet zo chill de laatste tijd, ze zijn een beetje raar. Vooral een vrouw, maarja ik schenk er maar niet te veel aandacht aan. Doet zij ook niet aan de kinderen helaas... We konden niks doen, behalve markeerstiften kopen en anti-insectenspray kopen. Dat gaan we dus niet doen. Want het is nergens voor nodig. Toen zijn we maar de plastic zooi uit de tuin gaan opruimen, want je vindt er echt van alles. Na dit klusje ging een juffrouw weer zomaar de klas uit, dus hebben we even met ze geschreven. Vinden ze zo leuk! Daarna gingen we het tweede deel van de planten planten. De kinderen hielpen mee, jeej! (vooruitgang). Daarna met de kinderen plastic geruimd uit de tuin. Alles gaat op een hoop en in de fik, sorry voor deze milieuvervuiling ;) Ook vroegen ze ons een tekening van een familie te maken... Geen probleem voor mij als creatieveling ;) Daarna gingen we voetballen en het was alweer etenstijd. Een banaantje meegegeten en toen moesten we alweer naar huis. Wij gingen met weer een paar kindjes aan de hand naar de Dalha Dalha, we konden instappen zei de chauff. Nee, wij lopen liever tot de hoofdweg, daar kwam hij net aan, dus konden we mooi instappen en vertrekken. Ohja deze keer wilde meneer meer geld van ons omdat we Mzungu's waren en dus meer moesten betalen. Want we zijn rijk, hebben veel geld en een goed leven dus we konden meer betalen. Maar ik ben niet achterlijk, dus pech. Daarna hebben we geluncht in een lokaal zaakje, rijst met groentesaus en samosas en cola. Dit alles voor 3 euro ;) Toen terug naar het Hostel want we zouden opgehaald worden door het project van Jerome. Helaas werd twee uur half drie en half drie werd; m'n auto is kapot. Dus dat ging niet door. Ik wilde wel nog een beetje nuttig zijn vandaag, dus ik belde Issa op om me rond te rijden naar de huizen van de kinderen die niet op school komen om een nieuwe foto te maken voor de zorgverzekeringen. Ook heb ik Issa laten vragen waarom ze niet naar school komen en gezegd dat ze wel naar school moeten komen. De excuses zijn zeer divers kan ik je vertellen. Maar Priscus was wel degene die me het meest raakte vandaag. Het is een jongen, die een handicap heeft en dus zeg maar zwabbert als hij loopt. Hij was niet op school omdat z'n gebit pijn deed. Geen wonder, zijn tanden groeien totaal niet recht en het ziet er zo pijnlijk uit. Ik neem hem deze week mee naar de tandarts, want ik kon het niet aanzien. Hij is zo, zo dun dat je al zijn botten kunt zien. Echt heel erg om dit te zien... Dus ik heb afgesproken dat hij morgen naar school komt, ik hoop dat hij het stuk kan lopen, want dan krijgt hij tenminste twee keer eten op een dag. Als hij niet komt, ga ik hem wel halen.
Ook heb ik een gezin blij gemaakt met 3 solarlampen, ze waren er super blij en dankbaar voor! Geweldig om mensen met deze kleine dingen te kunnen helpen. Ook heb ik kleertjes gegeven aan een mama met een pasgeboren baby van een gezin dat we sponsoren. Ze was echt heel dankbaar! Daar doe ik het voor, die lieve blikken..
Een meisje was volgens de moeder te lui om naar school te lopen. Ik heb met een jongen uit de buurt afgesproken dat ze samen naar school gaan lopen, zodat ze niet alleen hoeft en niet kan verdwalen.
Een jongen was voor een lange tijd weg, omdat hij was verdwaald en in een Dalha Dalha was gestapt. Z'n ouders hebben voor hem moeten zoeken en hem uiteindelijk gevonden. Nu durven ze hem niet meer naar school te sturen, wat ik begrijp. Dus het regelen van vervoer is een volgende stap voor het project. Dit is alleen super duur, aangezien ze allemaal ver van elkaar af wonen. Het is gewoon zo oneerlijk. De kinderen hier die naar school willen maar niet kunnen en de kinderen in Nederland die naar school kunnen maar niet willen..

  • 22 Juli 2015 - 21:51

    Opa Jo En Oma Van Gompel :

    Tweeëntwintig julli half tien hallo Myreen zat al op jou berichtje te wachten want ik vind dat altijd zo mooi wat jij schrijft het raakt me altijd zodoende jij met de kinderen omgaat .dat is zo mooi van jou het is inderdaad een dag later als jij dacht maarja dat kan gebeuren want je bent ook zo goed en druk bezig ik dacht dat je alle bomen al had geplaatst maar dat was niet zo dus Myreen je hoeft nog maar een dag naar school lees ik ben je er dan al mee klaar of moet je toch nog een weekje met jou vriendjes lekker knutselen .puzzelen en lekker buiten spelen ze zullen jou wel missen maarja er zullen hopelijk wel andere mensen naar dat projectgaan hoop ik heel fijn voor de kids .oMyreen je wilt ook nog met dat jongetje naar de tandarts gaan ja wij vinden dat alles maar heel gewoon hier in ons rijke landje dus je moest weer eens meer gaan betalen want ze beginnen je te kennen de rijke tante uit het verre land het is maar goed dat jij er niet intrapt heel goed gedaan meisje als ik zie hoe blij de kindertjes zijn met jou word ik gewoon warm van binnen Myreen prachtig toch nou hele vele lieve groetjes en knuffels van ons en ga maar lekker slapen en morgen weer gezond op met een lekker ontbijten doeiiiiiii en wel terusten

  • 24 Juli 2015 - 20:38

    Opa Jo En Oma Jetje :

    Vierentwintig julli twintiguurenachtien minuten .hallo Myreen een berichtje van ons ik kon jou niet verstaan toen jij mamma .pappa.en jurne belden.ja die gaan morgenvroeg fietsendnaar .spanje een heel eind .Myreen had je je eigen familie getekend of iemand vandaar toch heel bijzonder dat ze dat jou vragen toch laat die juffen maar lekker op z'n kont zittenjij doet het toch maar even en de kindertjes waren heel blij met de shirtjes prachtig om ze zo blij te zien Myreen je bent toch niet voor niets naar de mensen toegegaan er waren er vanmorgen toch weer twee kindjes .je bent weer naar de bazaar geweest en heb er je gordijnen gekocht het waren mooie stofjes vooral die groene waren heel erg mooi maar Myreen zijn de gordijnen al gemaakt ...."nou ga maar weer lekker uiteten want dat is daar wel in geniet ervan meisje .want je hebt het hard verdiend vind ik pak er ook maar een borrel op en dan maar weer lekker slapen dan kan het goed zijn dat de vogeltjes je morgenvroeg weer wakker fluiten .jij maakt toch heel veel mooie dingen mee hele fijne en warme groetjes van ons opajo enomajetje doeiiiiiiiislaap zacht

  • 29 Juli 2015 - 10:04

    Tante Angela:

    Ha Myreen, wat een oneerlijkheid is er toch op de wereld. We weten het allemaal zo goed maar als je dan met eigen ogen dit ook allemaal ziet doet het nog meer met je. Kinderen die wel willen maar op de een of andere manier niet kunnen, het zou niet moeten mogen. Ja dat weten we natuurlijk allemaal wel. Maar Myreen jij bent er en je lost het zo mooi op. Dat is ook een van je sterke en mooie kanten, toppie. Wat dacht je, ik ga alvast mijn gordijnen kopen voor mijn kamer in Maastricht. Zal zeker een mooi stoffie zijn wat die hebben ze daar zeker, dat hebben we op de foto's wel kunnen zien.
    Super dat je met dat kindje naar de tandarts wil gaan, geen wonder dat hij niet wil/kan eten, ohgerm. Wat hebben we het toch goed hier, dat besef je dan maar weer al te goed. Myreen, geniet nog van je laaste week in Tanzania en doe nog alles wat je zo graag wilt en kunt doen. Het begint nu echt te korten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 28455

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: