26 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 26 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

26 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

26 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Kontpijn
Dat is de titel van vandaag. Om tien uur gingen we naar de plaats waar we de fietsen konden oppikken. Dit oppikken duurde ruim een uur. Omdat er ten eerste maar 3 helmen waren voor 7 mensen. Ten tweede maar enkele fietsen werkende remmen hadden, ten derde alle zadels zeer moeilijk of niet te verstellen waren en ten vierde de 'verhuurders' niet wisten hoe een fiets in mekaar zat. Dus na wat rammelen en sleutelen waren we in staat om te gaan. Op de fiets in Tanzania :) ik had geen helm, want ben natuurlijk een volleerd Hollandse fietser. Het was echt eng het eerste stuk want iedereen rijdt als een gek en de wegen zijn nou niet zooo geweldig en we zaten midden in Moshi.. Dus, daar zaten we op de fiets met heel veel starende mensen. Nadat we Moshi uitgestobberd waren kwamen we op een best goede (geasfalteerde) weg. Ik moet zeggen dat het hier niet heel vlak is. Na een super mooie fietstocht door kilometers lange suikerplantages kwamen we aan bij TPC. Met een gekneusde kont en polsen want mijn mountainbike was zonder vering.. We kwamen aan, hadden super erge honger!! Het kostte helaas meer dan een uur voordat het geserveerd werd.. Ik had tagliatelle met garnaaltjes :D :D zo lekker. Na het eten nog even uitbuiken bij het zwembad en daarna weer terug op de fiets. Daar gingen we weer op onze heerlijke zachte zadeltjes (not) m'n achterband verloor steeds lucht. Dus die was half slap. Maar we gaan gewoon door! De terugweg was ook weer super aangezien we de hele tijd de Kilimanjaro konden zien en dat maakte veel goed. Het leek wel op een tour de Tanzania want iedereen zwaaide naar ons of zei hallo. Het was weer een hele belevenis. Het laatste stuk ging een beetje sloom omdat iedereen een beetje op was. We kwamen rond 19:00 uur aan. Eigenlijk iets te laat, want het is dan al donker. Daarna bracht de taxi ons naar huis en konden we lekker op onze gekneusde kont zitten en genieten van een diner. Deze avond nog even gekaart en toen vroeg naar bedje. X

• 28 Juli 2015 - 18:03

Opa Jo En Oma Jetje Van Gompel :

Dinsdag achtentwintig julli s.avonds Tien over half zes hallo Myreen dus jullie hebben fijn gefietst in het tanziaanse land heelknap van jullie om pappa en Jurne zo te steunen met z.n zevenen en dan op de fietsen waar je z.on kontpijn van krijgt maar zo als je schrijft hadden jullie heel veel bekijks en dat is toch ook wel heel leuk maarja Myreen het zijn daar andere fietspaden of rijweg als hier maar dat moet de pet niet drukken jullie fietsten langste vele suikerplantage.s maar je zult niet zo veel wind gehad hebben als pappa en Jurne maar niet tenminste wij vinden het heel erg knap van jullie zevenen tof na gerust en geeten te hebben en even aan het zwembad te hebben gelegen zijn jullie maar weer op de fiets gestapt voor de terug reisvaardig je weer bent onthaald door vele mensen die voor jullie juichten en klapte prachtig toch weer voor de zoveelste keerden hele uitdaging nou geniet er nog maar van en ga maar lekker eten en natuurlijk weer een potje kaarten hele vele groetjes van ons opa en oma en dan maar lekker slapen alsje dat kunt met je gekneusde kontje doeiiiiiiíen xxxxxxsjes van ons