27 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 27 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

27 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

27 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Au. Zitten op een plastic stoel is niet fijn als je de dag van te voren hebt gefietst.. (good luck papa en Jurne ;) weer hetzelfde ochtendritueel als altijd. Op school aangekomen even wat geholpen in de klassen. Toen ging een juf naar huis om geld te brengen naar haar zus wiens winkel was leeggeroofd. Oke prima. Ik vermaak de kids wel. Het toverwoord; ballonnen en kleurplaten :) wat een pret. Het zijn zo'n schatjes! Daarna hadden ze communicatieles. De lerares vertelde een verhaaltje en zij mochten dat aanvullen met eigen gedachten. Om zich beter te kunnen uiten. Goed idee!
Bedankt voor de BH's, deze heb ik aan de oudste meiden uitgedeeld. Blij dat ze waren :) wat is het heerlijk om die trots en dankbaarheid in hun ogen te kunnen zien. Een van de meiden was ongesteld.. Maar ze had geen onderbroek. Alleen een halve legging. Ik ging samen met een van de kids naar een winkeltje om onderbroeken te kopen. Want dit kon ik niet aanzien. Er lag gelukkig nog maandverband in de kast. Dus dit aan haar uitgelegd. Dit maakt je wel weer bewust van het feit dat de mensen arm zijn en/of niks geven om de gehandicapte kinderen. Oneerlijk. Na school met haar naar huis gelopen om haar moeder te vertellen dat ze het iedere morgen en avond moest gebruiken en een pakje maandverband afgegeven. Ik hoop op het beste... Toen weer terug. Lopen ging het niet meer worden. Dus ging ik per Bodha bodha. Echt een hele goede want toen ik vroeg hoeveel het was zei hij zelf de goede prijs :) toen even geluncht in m'n favoriete lokale tent. En toen in het hostel gedineerd en we hadden een kampvuur omdat Louise en Karoline vertrokken naar Kilimanjaro. De meiden met wie ik veel op heb en die ook tegelijke met mij aankwamen. Een gezellige afsluiter dus.

• 29 Juli 2015 - 18:21

Opa Jo En Oma Jetje Van Gompel :

29juli zesuur in de avond ja Myreen bij jullie is het alweer zeven uur en misschien alwel donker of nog niet ja Myreen daar zullen ze geen kussens hebben om er op te zitten met je zere kontje en dan op een plasticestoel dat valt niet mee maar jullie hebben het heel goed gedaan hoor pappa en Jurne zullen ook trots op jou zijn meisje want het was een heel mooi en prachtig idee van jou en pappa en Jurne doen het ook heel knap berg op berg af en dan nog eens vals plat dat is heel wat zeg o.Myreen je was ook maar weer wat onderbroeken gaan kopen met een van de kids dat vinden ze natuurlijk hard stikke leuk om met jou mee te mogen ja Myreen de gehandicapte mensen tellen op heel veel plaatsen bijna niet mee wat inderdaad heel erg voor ze zijn maar er zijn gelukkig ook mensen die wel van ze houden en daar zijn ze heel dankbaar voor en ook heel blij mee nou meisje ga zo nog maar even door en geniet er nog maar heel veel van en wat zullen ze blij zijn met de schommels en alles wat jij ze gegeven hebt niet alleen de spullen maar vooral jou liefde die ze kregen nou Myreen ga maar weer lekker eten en geniet Vanalles om je heen hele vele warme groetjes en xxxxxxjes van ons doeiiiiiiiii

• 29 Juli 2015 - 21:27

Tante Angela:

Ha Myreen, kan me indenken dat het niet prettig is om na een lange fietstocht op een plastic harde stoel te moeten gaan zitten. Maarr je hebt al zoveel doorstaan in deze weken dat je in Tanzania bent, dan zal die harde stoel ook nog wel meevallen toch. Wat een prestatie om in Tanzania zoveel kilometers op een fiets af te leggen, toppie! Fraai he, dat je juffen er niet zijn en zomaar de kinderen aan hun lot overlaten maar dat zal daar misschien toch wel normaal zijn, ik zou het niet weten. Knap dat je de kinderen aan het werk hebt gezet, wat treffen ze het met zo'n meid. En wat betreft de gehandicapte kinderen, je hebt ze hele goede uitleg gegeven en hopen dat ze hier iets mee kunnen. Ze zullen het tenslotte toch zelf moeten doen.