Siku mne - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu Siku mne - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

Siku mne

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

08 Juli 2017 | Tanzania, Moshi

Alweer dag 4 :o wat gaat het snel voorbij. Gisteren hadden we nog lekker gegeten in Hotel Haria. Een beetje muzungu proof. Vandaag ging de Moskeewekker ook weer om 5:00 uur in de morgen.. Dus we zijn er rond een uurtje of 8 maar uitgerold. Ontbeten met een stel Nederlanders, gezellig :) daarna zijn we in een piki piki (tuktuk) naar de oude Railtrack gegaan. Dit was best veilig. Best. We gingen met de tuktuk omdat ik zelf ze weg niet meer wist, dus daar even rondgelopen en toen zelf teruggelopen voor de Lunch. Lekker met Avocado (para chi chi). Die zou ik wel een hele koffer vol mee willen terugnemen, dus misschien doe ik dat ook ;) toen gingen we weer richting hostel. Want Issa Zou ons op komen halen, maar de auto was stuk. Dus dat ging even duren. Zo'n 40 minuten.... Oftewel 2,5 uur. Toen hebben we Shara gebeld, wat een power woman. Ze kwam ons in een dikke jeep ophalen, als vrouw, door de drukke stad! Toen heeft ze meteen twee bustickets voor ons geregeld. Dus geen muzungu prijs :) :) en toen gingen we mee naar haar huis en dat van Jacob. Wat prachtig is dat, kippen over de vloer, een super schattig meisje die de hele tijd lachte, en een zus die prachtig hoogzwanger was, :) onder het ge it van een kopje fairtrade koffie gezellig gekletst en onze spullen neergezet!
Daarna ook weer teruggebracht en zijn er gaan dineren. Lekker vullend. Om de dag af te sluiten, was er voor onze neus nog een gevecht, we hebben geen idee waarom. Maar er stonden zo 40 man omheen! Wij terug naar het Hostel en nog even een gesprekje gehad met de guard hier. Hij wilde enkel muzungu's trouwen, dus had ik hem Tinder even uitgelegd ;) en ook een video van een keizersnede maakte veel indruk. In ruil voor deze westerse info heb ik m'n Swahili weer een beetje opgekrikt! Al met al, wéér een mooi dag. Morgen gaan we vroeg met de bus. Zo 'n 8-9-10-11 uur reizen. Olee! 360 km hupsen, dus misschien schiet m'n stuitje wel goed!! Slaap lekker allemaal én een fijn weekend nog!!

  • 08 Juli 2017 - 22:01

    T. Tien:

    Myreen Marjolanda weer een heel mooi reisverhaal wat een beleving!!!!!

  • 08 Juli 2017 - 22:43

    Opa Jo Oma Jetje :

    Hallo Marjolanda en Myreen jullie maken Elke dag wel heel veel mee en ook Mooie dingen en apartedingen wel heel leuk en Mooi .Maar het is voor jullie wel groeten dag als de om rope s.morgens al zo groeten gaat .Dus morgen vertrekken Julie voor drie of vier Dagen naar een Mooie Vacantie geniet er maar heel Fijn en goed van .want als jullie weer terug zijn begins het week daar voor jullie maar daar om zijn jullie ook gegaan .zijn jullie nu bij die Afrikaanse mensen in huis of we ten jullie dat nog niet en daar Kunnen ze dus ook knokken maar dat zal er wel bij Horen En Myreen wat die avocados betreft da zal de gij nie kaart krijgen om een Koffer vol mee terug te brengen geniet van jullie uitstapje samen en slap lekker en morgen gezond weer op dikke knuffels van ons pap mam opa Oma xxxxxxxx Riet en Gerhard komen morgen want ze vindt het zo it's a parts dat moeder en dochter samen daar zijn gr doeiiiii

  • 09 Juli 2017 - 11:21

    Karin De Jonge:

    Wat een mooie verhalen. Ik zie het helemaal voor me.Jullie dompelen je onder in de cultuur; fantastisch lijkt het me daar. Ook geweldig om dit als moeder en dochter te ondernemen. Heel veel plezier samen. Ik blijf jullie volgen.
    Groetjes, Karin

  • 09 Juli 2017 - 18:08

    Tante Mia:

    Hallo globe trotters,

    Wat een mooi reisverslag, en wat bijzonder dat moeder en dochter dit samen beleven.
    WAt de omroeper van de mOskee betreft, dit bracht me weer terug in de tijd dat ik met Cor, Hubert Pieter en mirjam in turkeij bij meftoene Ismail. En moestafa waren.
    OP een gegeven moment liepen onze kinderen te mopperen over de omroeper van de moskee, dit hoorde Ismail en ik werd ter verantwoording geroepen, want ik had mijn kinderen niet goed opgevoed,ze hoorde respect te hebben voor een andere kultuur, waarin hij helemaal gelijk had, maar jullie weten inmiddels ook hoe pubbers kunnen reageren.Dus ik boel met jullie mee, dat wilde ik zeggen,wat een lang verhaal daarvoor he, maar ja zo zitten de van gompelsnu eenmaal in elkaar.
    Ik wens jullie hele mooie ervaringen, een goede gezondheid, en veel plezier met elkaar.
    Ik. Blijf jullie volgen,

    Hartegroet,

    T.mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 28452

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: