29 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 29 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

29 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

29 Juli 2017 | Tanzania, Moshi

Het laatste weekend breekt aan. Ons eerste ontbijt in Rafiki Backpackers en Guesthouse. Dit was best lekker, maar niet zo goed als we de afelopen weken gewend zijn.. We zullen ons Mangosapje in de ochtend gaan missen. We moeten ook overal onze schoenen uit in het hostel. We moeten echt afscheid gaan nemen van alle mensen die we hebben leren kennen. Vanmorgen gingen we pinnen bij de bank. Want we moesten ons uitstapje voor morgen alvast betalen, die Sanctus ging regelen! Ook moest er nog wat geld af voor de zorgverzekeringen. We hadden om half 10 afgesproken. Hiervoor wilden we nog een lekker lokaal drankje kopen bij de supermarkt, maar we zaten nog in de westerse mind, dus dat 'even' wordt dan makkelijk een kwartier. Hierna gingen we naar Uhuru park. Dit is een leuk parkje waar verschiillende tentjes omheen zitten, waar je kei goedkoop iets kunt drinken en eten. Ik had een lekkere chai masala (gember en kaneel thee met melk) en voor mama een colaaatje light. Het was er lekker rustig. Toen gingen we op onze souvenirjacht. We weten namelijk dat we worden afgezet, maar dit betekent ongeveer 2x zoveel en niet 4x zoveel zoals sommige verkopers toch denken. We hebben wat leuke dingen gekocht, na wat onderhandelen.. Jammer dat dit nog moet, maar het hoort erbij. Van prijskaartjes hebben ze nog niet in veel winkels gehoord, dus het is een beetje op de gok. We wilden ook wat lepels kopen, want die zijn hier heel schattig. Een jongen kon ons wel helpen, maar ze hadden niet precies degenen die we wilden, dus toen gingen we naar z'n ' vriend' en naar de volgende 'vriend'. Toen bleek dat ze de specifieke foto die wij lieten zien, niet hadden... Gaven ze de moed niet op en probeerden ons andere dingen te verkopen. In de naam van een vrijwilligersproject, dat natuurlijk niet waar was.. Maar deze keer wisten we teveel, want we wisten dat we hiervoor online donaties kunnen doen. Na nog een kleine rondwandeling en nog een aantal souvenirsshops/winkels/stoffenzaken, gingen we naar Shara en Jacob. We gingen nog even gezellig lunchen. Ook kleine Shara was er en de zus van haar die een baby heeft gekregen. Die lieve kleine baby gaat ' Myreen' heten. Omdat haar man en zij er niet overuit kwamen hoe de baby zou moeten heten. Ze wilden haar allebei naar hun zussen noemen.. Dus dat is wel heel lief!! Een Tanzaniaanse Myreen :) :) Lekker pilau gegeten en gezellig gekletst. Toen was het toch echt tijd voor afscheid en gingen we met de taxi naar huis (luxxxeee!!) We hadden daar namelijk nog een grote koffer staan. Het was alweer een uurjte of 4, even omkleden, want het was vandaag een hele warme dag. Bruin zijn we niet geworden, want we lopen constant in lange broek en t-shirt... Het is hier tenslotte winter, dus mensen in winterjas of bodywarmer passen goed in het straatbeeld. Toen gingen we nog even op stap naar 'Rau Bar'. Het is een lokale bar, waar geen muzungus komen. Er kwamen 20 koeien langslopen met hun ' herders'. Een halve liter bier voor 1 euro in deze zaak en er kwam live muziek of in ieder geval iets met hele grote boxen. Zij waren nog aan het opbouwen, maar wij moesten naar huis, want het begon donker te worden en kunnen we niet meer lopend naar het hostel. Vanavond gaan we lekker niks meer doen, vroeg naar bedje, onder onze roze zebra hoeslakens en nu nog even genieten van het uitzicht op de Kilimanjaro!! Adioskes!

• 29 Juli 2017 - 21:35

Opa Pap Oma Mam :

Hallo dames het is inderdaad het laatste weekend en dan zien we jullie vol verlangen weer thuis we hebben jullie wel gemist .Jij Marjolanda kwam zo voor je werk nog wel eens gauw een kopje koffie drinken of na de sport .Myreen als jij thuis waskwam je ook eventjes lang bij opa en oma en dat mis je dan wel .hebben wij geluk dat ze alle vlak bij wonen die komen ook zeker wel eventjes aan .Henk die kwam ook wel langs hoor en nu ons Angela Gertjan thuis zijn komen regelmatig wij hebben het toch maar goed met z.n lieve mensen om ons heen Nu Lets anders .Jullie zitten nu dus in hostel Rafiki backpocher en guesthouse en hetontbijt was ergens anders beter dus maarja jullie hebben toch te eten Ja bij Jacob en Shara was het beter maarja Myreen wat lief en leuk dat er een baby naar jou wordt vernoemd daar moet jij toch heel trots op zijn wat is dat Lief zeg een Thanziseaans meisje dat maak jij toch maar weer mee meisje ik vindt dat zo prachtig ik ben er nog wel trots op Juulie hebben vandaag dus weer veel gedaan en wat terrasjes gepikt ook leuk geld plannen en dan ook kunnen opmaken zeg .Gaan jullie maar jullie eigen wassen en dan lekker eten en wat vroeg naar jullie zebra slaapplaats enig en morgen een hele fijne en mooie dag gewenst voor jullie kanjers droom maar van iets mooies dat is nooit weg lieve groetjes van pap mam opa oma xxxxxxxxxxxxxdoei