30 juni - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 30 juni - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

30 juni

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

30 Juni 2015 | Tanzania, Moshi

Vandaag had ik een afspraak met meneer Kaale, echt een hele aardige man die van aanpakken houdt. En de eerste Tanzaniaan die op tijd was. We gingen kijken naar het Umoja Huis. Het is maar een raar gebouw en is gebruikt door leerlingen van het Havard college. Ze hadden eerst containers neergezet om daar in te werken, als kantoor. Maar toen bleek dit toch niet zo handig en hebben ze er een huis omheen gebouwd. Nu is dus een deel van de buitenwanden van het gebouw een container.. Dit is nog niet zo erg, maar er moeten muren van steen inkomen. Het maken van 6000 stenen duurt een maand. Maar ik ga hiermee niet verder. Dit gaat Henny de volgende keer doen als ze er is. Na dit bezoek heeft Issa me opgepikt bij Union Coffee (dat is een koffietent waar veel toeristen komen en waar ze ook gewoon normaal eten en drinken hebben en wifi). We zijn daarna toen samen naar het dispensarium naast de school geweest. (het dispensarium is een soort ziekenhuis en kraamafdeling) daar heb ik (na even wachten) de juiste persoon gesproken gekregen, jeej! Het gaat nog steeds om de zorgverzekeringen. Deze kunnen hier geregeld worden voor 10.000 shiling, maar de foto's die ik gemaakt had van de kinderen waren dus niet goed. Het moeten pasfoto's zijn. Die kon de directeur wel maken en hij kwam dan naar de school, dit is echt heel fijn want je kan niet met 21 gehandicapte kinderen op stap in Tanzania. Helaas is de school nog niet open maar volgende week kon ik langskomen en dan ging hij mee om het meteen te regelen. Dus dat is vooruitgang!

Daarna zijn Issa en ik nog even naar een tweedehands markt/shop geweest, deze was echt abnormaal groot! Het is mooi dat het allemaal Europese kleren zijn en dus eigenlijk helemaal niet Afrikaans. Maar achja wat geeft het. Ze kostten niet echt veel (1,5 voor een rok en een rok voor 4,5 daarvoor heb ik natuurlijk veel te veel voor betaald, maar hij is wel heel mooi :) Issa had zelf nog maar even 3 fleecevesten gekocht omdat hij het koud had... Dit waren er 3 voor 9000 shiling. Het was een en al blub omdat het geregend had. Ja, het had geregend vannacht, best veel volgens mij maar dat was 's middags ook weer opgedroogd. Ohja tussen al deze dingen door geniet ik altijd van de autoritten, want het is gewoon fantastisch hoe het er hier uitziet. Je ziet veel mensen doen alsof ze bezig zijn. Ze zitten dan met 5 mensen bij elkaar en ze zitten daar gewoon bij hun tentje waar ze bijvoorbeeld maïs of mango of tomaten verkopen. Het is allemaal erg inefficiënt, maar ze hoeven ook niet efficiënt te zijn want dat is niks hier. Ze kunnen wel goed wachten allemaal, respect voor dat! Vandaag ook m'n eerste rennende Tanzaniaan gezien, best knap na een week hier te zijn geweest... Hij rende wel op regenlaarzen ;) Het is gewoon allemaal mooi hier, je wordt ondergedompeld in een andere cultuur en ik ben echt blij dat ik dit allemaal meemaak :) '' ut kost wel wa, mar da hedde ok wa'' laten we het maar bij dit motto houden.

Na het heen en weer sjeezen heb ik even m'n mail enzo bijgewerkt in het blankencafé Fifi's. Toen ik m'n laptop opende kwamen daar zeker meer dan 100 mieren uit.. Dit vind ik nog steeds niet chill. Het zijn trouwens bruine mieren en ik heb er al veel vermoord maar ze blijven gewoon komen. M'n buik was vandaag niet zo blij dus ik heb maar een beetje rustig aan gedaan en in de buurt van wc's gebleven... bij het hostel een beetje gezond en that was it. 's avonds weer heel lekker gegeten, zoals eigenlijk elke avond. Daarna zijn we met z'n allen naar een Triviant spelavond gegaan in een café in Moshi, door je deelname sponserde je meteen een ander project in Moshi, dus dat was ook wel weer mooi. Daarna was ik super moe en ben als een blok in slaap gevallen.

Tot weer eens!

  • 01 Juli 2015 - 19:46

    Josita:

    Hoi, hoi Myreen: leuk om je verhalen te lezen, en ik kan me érg goed inleven want het is hier nu ook tropisch warm.....dus hier óók geen rennende mensen vandaag en de regenlaarzen kunnen in de kast blijven.
    Wat goed van je dat je al een paar acties uitgevoerd hebt, of op touw gezet. Het klinkt erg avontuurlijk allemaal. Zonnige groetjes uit het Eerselse! XX

  • 01 Juli 2015 - 20:06

    Opa En Oma Van Gompel:

    Hallo Myreen het is hier verrekes heet opa kan er goed tegen ik niet maarja we mogen niet mopperen met jou gaat het weer mama zei dat je diarree had dus de stenen voor het huis gaat niet door maar je kunt ook niet alles op je nek halen wij vinden dat je al heel veel daar voor de mensen doet en dat doe je ook met liefde ven plezier Myreen zo te lezen heb je al vele bruine mieren de nek omgedraaid goed van jou meisje du de verzekering is nog steeds niet geregeld maarja dat zal nog wel komen heel veel plezier met de kindertjes volgende week hè heel veel groetjes en liefs van ons jou opa en oma doeii

  • 03 Juli 2015 - 22:53

    Tante Angela:

    Wa schon da ge op zun markt geweest bent, ja en je zult je ogen hebben uitgekeken wat ze er allemaal verkopen. Natuurlijk hebben ze daar geen idee van de prijzen en merken, of toch wel. Ja ik weet ook niet hoe dat gaat. Kom je straks terug met een rok van Didi bv, gekocht in Tanzania, dat gelooft natuurlijk niemand.
    Die regen die er die nacht gevallen is kan de grond zeker maar amper in omdat het daar zo droog is of valt dat mee.
    Wat betreft die buik van jou die een beetje van streek is, un pilleke pakken en ons Myreentje gaat weer gewoon verder.
    Super, geniet en tot de volgende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 28570

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: