4 augustus - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 4 augustus - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

4 augustus

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

04 Augustus 2015 | Tanzania, Moshi

Nee nee nee.. 4 augustus doet me een beetje pijn. DE LAATSTE DAG. En ik wil helemaal niet naar huis.. Het was hier zo leuk! Met alle mensen van het hostel, de mensen van de school, de leefstijl, de omgeving, de tijdloosheid, de openheid en liefdevolle begroetingen en bovenal de kinderen van de school... Maar m'n vliegtuig gaat toch echt om 6:00 vanacht vertrekken. Vanmorgen een van de weinige dagen dat ik enigszins heb uitgeslapen.. Daar begon het gedagzeggen al bij de morgenkokin en gisteren al gedag tegen Tory gezegd. Ik ben daar gewoon niet goed in. Deze morgen gestart met spullen pakken (want ik heb nogal veel gekocht :) daarna ging ik even Moshi in de laatste souvenirs te kopen en gewoon wat rond te wandelen. Toen geluncht (allemaal de laatste keer) ik koos voor een heerlijke chapati met avocado, heerlijk en zeer goedkoop. Dag lunchzaak. Hierna ging ik met Issa op pad naar de laatste 3 kinderen die de zorgverzekeringpas nog niet hadden ontvangen. Ze woonden ver van elkaar af dus het nam wat tijd in beslag. Ook zouden (ZOUDEN) de schommels vandaag klaar zijn! Maar toen ik om 16:00 bij school was waren ze daar niet. Daarom contact gehad met Sanctus en met Issa naar de werkplaats om te kijken, daar stonden mijn schommels! Er moest nog iets aan gebeuren en het geheel moest geverfd worden, maar ze stonden er!!! De baas was er niet die was in de Moskee. Dus aan een jongetje (dat later een werknemer bleek te zijn. Richting kinderarbeid, beetje vreemd gevoel) uitgelegd dat hij moest bellen als het klaar was. Toen naar huis om om te kleden en te douchen (eindelijk een keer geen stroomstoring dus warm water) want we gaan vandaag met beide Hostellen uiteten bij de Mexicaan. Toen moest ik het geld van de schommels nog brengen naar Mr Kaale die verder zorg zou dragen over de plaatsing van de schommels. Met taxi uiteraard.. Meteen door naar de Mexicaan waar ik 2,5 uur op m'n gerecht moest wachten... Omdat ze het vergeten waren. Geen betere typische afsluiter van pole pole kunnen hebben ;) het was lekker evenals de gratis Mohito :) daarna gingen we nog even 'op stap'. Voor het laatst met 6 man in een auto.. Met die heerlijke Afrikaanse muziek. Het was echt gezellig met iedereen. M'n laatste kognaki en amarula gedronken en toen rond een uur of 1:30 thuis. Wat spullen gepakt en een avocado voor onderweg gesneden en toen was ik klaar om te gaan. Helaas waren de laatsten net thuis gekomen en werd het toch nog een uitzwaairitueel... Daar zat ik dan in de taxi met Issa. Het voelde raar. Dag Tanzania, tot over een jaar of twee. Wat was het een geweldige ervaring <3 asante sana

  • 06 Augustus 2015 - 13:59

    Opa En Oma Van Gompel :

    6aug.hallo Myreen toch een hele mooie drukke en een met vele indrukken gemaakt in je jonge Leven alnou meisje petje af.voor jou hoor wij vinden het heel knap en zijn trots opjou gelukkig ben je w e e r thuis en veilig geland en dat is het voornaamste nu moet je weer wennen aan de lux enzo maarja dat is nou eenmaaalzo wij waren blij dat we je weer in onze armen konden sluiten het allerbeste ermee en veel succes met je koffers maar dat komt ook wel goed doeiiiiiiMyreen doe ook mamma de groetjes tot ziens maaarweer

  • 07 Augustus 2015 - 23:58

    Tante Angela:

    Lieve Myreen,

    AFSCHEID NEMEN BESTAAT NIET, bekende liedje van Marco Borsato. Maar natuurlijk wel gedag zeggen tegen al die lieve mensen waar je ruim 6 weken mee geleefd hebt. Zeker moeilijk. De mensen daar zeggen gedag tegen een superleuke meid, die daar heel wat heeft gezien maar bovenal heel veel heeft neergezet. Super Myreen, wat een trots is dat voor jezelf, voor het project maar ook voor iedereen die jou kennen. Geniet nu weer van het leventje in Nederland, niet alles relax en op zijn elfendertigste maar wel het bekende en ook de lieve mensen om je heen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 28582

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: