1 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 1 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

1 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

01 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Gisteren heb ik dingen uitgezocht waaraan ik het gesponsorde geld kan besteden :) Dus het was meer een rondzoekdagje. Op internet gezocht en ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar heb wel wat ideeën. Hopelijk komt alles vanzelf als ik op de school ben geweest voor een tijdje, zodat ik weet wat ze kunnen gebruiken en waar het geld het beste aan besteed kan worden.
Na het hele comutergebeuren in fifi's kwam ik terug bij het Hostel en ik moest nog wat geld pinnen dus ik breng dan altijd eerst even m'n laptop terug. Toen ik een stuk had gelopen brak m'n slipper.. Olee, ik was dus maar even teruggelopen over de stenen, die liggen er hier namelijk best veel ;) Daarna even nieuwe slippers gekocht in de Nakumat (supermarkt) In de supermarkt is alles wel gewoon aan westerse prijzen. Ook de appels, ik mis qua eten m'n appels, griekse yoghurt, karnemelk, warme havermout. Dus voornamelijk het ontbijt. Het is hier allemaal net wat anders, maar ik kom zeker niet om van de honger ;) Na het shoppen en het kopen van een avocado op straat ging ik terug. Ik probeerde trouwens eerst slippers op straat te kopen, maar ze hebben geen maat 42 hier voor vrouwen.. Bij het Hostel kwamen vandaag twee vrouwen Yogales geven, dat was relaxed. Alleen omdat het zo warm was werd ik de hele tijd duizelig als we met ons hoofd omlaag gingen. Maar het was wel relaxt om te doen. Daarna gingen we uiteten bij een Italiaanse/Indiaanse tent, omdat er deze week 8 mensen weggaan. Het was heel gezellig met iedereen van het Hostel, we hadden van te voren alles al besteld (dik slim) dus het was er zeer snel.
Na lekker gegeten te hebben zijn we naar Pmodja's (een bar/tent) gegaan om nog wat te drinken. Ik had een Ice Coffee.. Ik wachtte met smart op m'n heerlijke ijskoffie.. Maarja we zijn in Afrika hè. Daar had ik even niet aan gedacht. Dit is echt een slechte grap; het was filterkoffie met ijsklontjes... Here you go.. Het was inderdaad ijs en koffie XD Maar niet te drinken.. Maar van dingen ervaren leer je het meest. Dat werd bij deze wel weer duidelijk :) Ohja en het regende vannacht nog een x.

xxx. Myreen.

• 02 Juli 2015 - 21:02

Opa En Oma Van Gompel :

Hallo Myreen hier een berichtje van ons jij maakt toch ook van alles meevaar in het verre weg land nou je slippers weer door midden is het daar dan zo nat dat je slippers ervan breken ook was je bezig met het sponsorgeld voor de mensen en kinderen allemaal heel mooi wat jij daar doet wij vinden het steeds mooi hoe jij over de mensen daar praat nu iets anders dus je ice koffie was niet zo heel lekker als je straks weer thuis bent kun je weer zoveel icekoffie drinken als je wilt nou Myreen volgende week mag je dan naar school naar je.kindjes H e el veel groetjes van ons doei meisje tot de volgende keer maar weer

• 03 Juli 2015 - 23:01

Tante Angela:

Nou Myreen, jij je slipper kapot ik gisteren ook mijn slipper kapot. En ook hier in Nederland is het op dit moment een probleem om aan een damesslipper te komen maat 42. Misschien morgen nog maar even op pad. Fijn dat je nu helemaal weet waaraan je het sponsorgeld wilt besteden. Maar voor de sponsors is het helemaal geen probleem waar jij dat aan zou willen besteden voor de mensen. Alles wat je daar doet voor de mensen is al super, of het nou voor de stenen is, een ziekenfondsverzekering of wat dan ook. Het is helemaal TOP van je.
    Ga zo door en heel veel succes volgende week op school.
    Groetjes

• 03 Juli 2015 - 23:02

Tante Angela:

Ga zo door en heel veel succes volgende week op school.
    Groetjes

• 04 Juli 2015 - 11:48

Nichtje Isis:

Heey Myreen,
    Wat ben je toch goed bezig!!
    Veel plezier met je avontuur in Tanzania en zet hem op!!
    xx Isis