Nog 6 dagen.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu Nog 6 dagen.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

Nog 6 dagen..

Door: Myreen

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

16 Juni 2015 | Nederland, Nederland

Hier zijn we weer hoor!
Nog maar 6 dagen totdat ik ga. Wat gaat het snel..
Nu ben ik wel een beetje zenuwachtig en vind het vooral spannend. Zoals veel mensen al weten vooral het overstappen op het vliegveld.
Deze week nog bij Henny geweest om wat belangrijke dingen door te spreken. Nu wordt het allemaal wel echt.
M'n Swahili is nog niet echt op peil, maar ik hoop dat ik het daar een beetje kan oppakken.
Ik kom erachter dat ik toch twee keer 23 kilo bagage mee mag nemen en nog 12 kilo handbagage.
Deze gaan niet helemaal vol met kleren en beautyproducts natuurlijk.. (wat in Turkije trouwens wel zo was.....)
Ik probeer luiers, kinderkleertjes en wat belangrijke producten voor de kinderen dáár mee te nemen.
Dat moet wel lukken met zo'n 58 kilo aan bagage :)
Het zeulen met de koffers wordt nog wat aangezien ik natuurlijk niet zo hanig ben ;)
Deze week ook met mama op pad geweest voor de hoofdzakelijke medische spulletjes.
Je kunt het maar beter wel meenemen allemaal. Koortslipzalf, zonnebrand, alcoholgaasjes, pleisters, en nog een heleboel meer! Nu nog een rugzak voor daar (een vrouw heeft nooit genoeg tassen). Een rugzak omdat dat veiliger is dan een handtas/schoudertas aangezien je een rugzak op je buik kunt dragen.
Nu m'n MP3 nog volzetten met muziek (en ik neem m'n laptop natuurlijk mee om te skypen!)
Want m'n lieve vriendje kan ik natuurlijk niet zo lang missen... Het enige nadeel aan deze reis. Maar daarna zien we elkaar natuurlijk veel in Maastricht in m'n nieuwe roomie :) Die is ook al besproken en gehuurd op mijn naam. Dus het kan allemaal beginnen.
Verder zoek ik nog oude/te kleine/ te grote bh's. Want ik vind het heel erg dat de moeders geen BH kunnen betalen...
Mocht je ze nog hebben liggen en er niks meer mee doen, ik neem ze graag mee!
Verder wil ik natuurlijk nog iedereen bedanken van mijn familie en vrienden die 25 mei zijn komen eten.
Iedereen super bedankt! Het was heel gezellig en de opbrengst gaat helemaal mee naar Tanzania.
Natuurlijk ook alle mensen die spontaan geld gedoneerd hebben, echt super lief :)
Ik wil van de opbrengst een paar dingen gaan doen.
- een zorgverzekering voor de (22) kinderen afsluiten à €5,- per kind.
Hiervoor ga ik foto's maken van de kinderen tijdens de huisbezoeken waarbij ik de gezinnen zelf ook een kleinigheidje (suiker/koffie/luiers) wil geven. Verder moeten we alle gegevens opvragen en deze bewaren. zodat we een verzekering kunnen afsluiten.
- 'speeltuin' maken zoals een schommel/glijbaan voor de kinderen op school.
- en nog veel meer dingetjes, maar die zal ik binnekort uitwerken.
Nu alles nog regelen met bankpassen, geld wisselen enzovoort.
Het wordt allemaal heel spannend!

Veel liefs xx

  • 21 Juni 2015 - 18:08

    Tante Angela:

    Lieve Myreen,
    die 6 dagen zijn nu nog maar enkele uren. Het zal echt spannend zijn maar wij hebben er alle vertrouwen in dat jij dat gewoon gaat doen. Fijn dat we je net nog even persoonlijk een goede reis hebben kunnen wensen en een hele mooie tijd daar in Moshi, geniet er van!
    En die rugzak die je mee gaat nemen zal terugkomen met een berg aan ervaring. Wat zijn wij straks benieuwd naar je verhalen en wat zullen de mensen je daar morgen met open armen ontvangen.
    Super Myreen, en we blijven contact houden.
    Lieve groetjes en tot over een aantal weken.

  • 22 Juni 2015 - 09:15

    Henny:

    We duimen samen en eenmaal je daar bent zie je al die lieve mensen en komt het goed.
    Een heel fijne en leerzame tijd en tot gauw.
    Liefs
    Henny

  • 22 Juni 2015 - 13:00

    Mama:

    Lieve Myreen, je wachten wordt wel erg op de proef gesteld
    Maar als je er eenmaal bent, komt alles goed.
    Wij zijn super trots op je en zullen je met alles volgen. Liefs papa, mama, Jurne

  • 22 Juni 2015 - 15:29

    Tante Angela:

    Lieve Myreentje, ja dat was zo niet afgesproken he maar fijn dat je een blog hebt waar we je ook kunnen volgen. En zo heeft elk nadeel zijn voordeel en komt alles goed.
    Nu nog een paar uurtjes in Amsterdam en dan vliegen maarrrr.
    Tot binnenkort

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 28620

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: