28 juni - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 28 juni - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

28 juni

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

28 Juni 2015 | Tanzania, Moshi

Vandaag heb ik een serieuze cafédag gehad.
Ik werd weer eens wakker om 7:00, toen heb ik nog lekker in de hangmat gelegen (foto's komen nog een xtje). Lekker liggen en muziekje luisteren op mijn MP4. Ik pas me aan aan de Afrikaanse sfeer :)
Ohja, dat ben ik gisteren nog vergeten te vertellen; de stroom was voor de eerste keer uitgevallen. Opeens was het zeer donker. Het is hire nu rond 18:30 donker (tanziniaanse tijd). Dus de mensen van de Ramadan kunnen best op tijd eten. Ik weet niet hoe laat het licht is, maar het is sowieso voor 7 uur licht. De stroom viel dus uit en je kon heel mooi de sterrenhemel zien. Romantisch, helaas was m'n romanticus er niet ;)
Het was echt een leuk sfeertje met de olielampen, ik vond ze ook echt mooi, misschien kan ik er ergens een kopen. Want ik ga toch terug met een lege koffer. Dus als iemand nog verzoekjes heeft... Let me know!

Na het ontbijt (met eieren, de dooier is hier wit) gingen we naar Kilimanjaro Coffee Shop. Daar had je wifi voor 500 voor een half uur en een latte machiatto (love).Genoeg tijd om mijn broertje te bellen :)
Daarna ging ik even m'n 1.2 miljoen pinnen. Oleeee, de automaat werkten. Want de eerste keer dat ik het probeerde ging het hele proces goed, maar er kwam uiteindelijk geen geld/bonnetje uit.
De bank is dicht op zondag, dus ik moet even heel erg duimen dat er geen geld is afgeschreven.
Even m'n geld opbergen en we zijn naar Milan's restaurant gegaan met z'n 4e. Dat was een indiaans vegetarisch restaurant. Heerlijk gegeten voor 10.000. Ik had Naanbrood met kaas erin en een curry met mais en andere groenten en nog een halve liter Cola. Myreen was blij :) Om nog even door te gaan op deze lazy sunday zijn we naar Pmodja's gegaan. Een bar/café waar je vannalles kunt krijgen. Ik had een Chai thee voor 1000 shiling. Lekker en voor herhaling vatbaar.
Daarna ben ik nog even door gegaan naar Fiffi's. Een café met gratis wifi en er komen daarom dus veel blanken. en daar weer een theetje gedronken. Ook even tijd om met mama en papa en Max en Henny te bellen. Dus het was op zich best een productieve dag...
Haha nee, maar wel lekker zondagachtig. 's avonds weer lekker gegeten en het wordt vanavond niet meer dan wat kaarten/ films kijken.

Kwaheri (tot ziens)
nzuri mwishoni mwa wiki (fijn weekend)
xxx.

  • 28 Juni 2015 - 20:08

    Opa En Oma Van Gompel:

    Hallo Myreen hier ben ik weer dus je hebt een fijne zondag gehad dat is heel fijn en je hebt het thuisfront en Max aan de telefoon gehad wat lokjoden goed doet maarja morgen is het weer aan de bak voor jou maar iets wat je graag doet ikost weinig tijd Myreen als je om de paar dagen gaat pinnen ben je toch wel heel rijk het is geen wonder dat ze naar je opkijken nou werk ze en geniet zoveel je kunt met de kindertjes die jou heel nabij staan liefs van opa jo en oma Jetje doei

  • 29 Juni 2015 - 10:38

    Angelique :

    Hey Myreen,
    Wat leuk om je verslagen te lezen! Een cafédag...hmm lijkt me ook wel wat.
    We zijn ook erg benieuwd naar de foto's.
    En die bedragen...1,2 miljoen pinnen. Is iets voor Robert, haha.
    Succes verder met je project!

    Groetjes van de Gompeltjes

  • 29 Juni 2015 - 17:58

    Mj :

    Heel Myreen, een fijne zondag gehad, das echt relaxed.
    Wij krijgen hier komende week Afrikaanse temperaturen dus zo' n hangmat is ook wel
    iets voor hier.
    (Komen nog wel 1 boom tekort :)
    weer een werkweek voor de boeg. Zet um op deze week weer en pas je aan aan de temperatuur en het tempo van daar.
    liefs van ons xx
    Houdoe

  • 29 Juni 2015 - 19:10

    Robert:

    hee myreen mooi te lezen dat UT daar goed gaat
    Miljoenen pinne da was ook wel iets voor mij
    Hebben ze daar geen bier in het café
    nou hier word ook verrekkus heet deze week de komende zaterdag als het goed is 39 graden da is dus nie te doen maar dan passen wij ons ook maar aan
    Have fun
    Read you later
    SJOUW

  • 03 Juli 2015 - 22:21

    Tante Angela:

    Ha Myreen,
    Even wat tijd om jou ook een berichtje te sturen. Het is sorry, al weer even geleden dat ik op je verhaal gereageerd heb maar we hebben wel contact gehad via de app.
    Heb je al navraag gedaan waarom de dooier daar wit is. Zou het zijn omdat het witte kippen zijn, haha.
    Leuk om even met het thuisfront te bellen en je grote liefje Max. Wij hebben hier geen hangmat maar een hangbank, hangt toch niet zo gemakkelijk als een hangmat volgens mij maar helaas. Geen bomen om het aan te bevestigen. Wel hebben we een zwembadje staan om af en toe eens af te koelen. Het is hier zo lekker warm dat het wel lekker is om af en toe eens goed af te koelen. Nou het ga je goed en tot de volgende.
    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 28584

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: