3 juli - Reisverslag uit Pangani, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 3 juli - Reisverslag uit Pangani, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

3 juli

Door: Myreen

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

03 Juli 2015 | Tanzania, Pangani

Wat een dag wat een dag. Als je denkt aan het feit dat we naar mooie witte stranden en een blauwe zee gaan moet je niet vergeten dat je in Tanzania bent. Want dan duurt het even voor je op plaats van bestemming bent. We zijn vanmorgen vroeg vertrokken. Om 6:00 opgehaald bij het Hostel, en naar het busstation gebracht (is gewoon in Moshi, maar als blanke lopen in het donker is niet veilig, overdag wel) daar gingen we in een bus nadat onze taxichauffeur een prijs voor ons had gefixt. Anders zouden we natuurlijk het dubbele betalen. Daar zaten we, we gingen eerst achterin zitten maar wij als Mzungu's krijgen een vip behandeling en mogen vooraan zitten. De bus is niet een van Gompel touringcar. Maar meer het formaat van een buurtbus en dan zeg maar 40 jaar oud en op z'n tanzaniaans :) Na een 45 minuten wachten gingen we op reis! Het was echt een prachtige rit met heel veel mooie natuur zoals bergen, palmboomvelden, exotische planten en vee dat uit grazen wordt genomen door de kinderen. Onderweg ook heel veel mensen en dorpjes gezien. Het doet je beseffen hoe mooi de wereld is en wat voor verschillen er zijn. Toch dat deze mensen ook gelukkig zijn met maar heel weinig en soms alleen elkaar is prachtig. Op onze rit stopten we op sommige plaatsen en mensen op te pikken of af te zetten bij elk 'station' staan er mannen met een doos op hun hoofd met flesjes drinken, koekjes, nootjes, pantykousen, eieren, spiegeltjes, je kunt het zo gek niet bedenken maar ze dragen het met zich mee en willen het verkopen. Hapana asante. Sommige stukken heb ik heerlijk geslapen. Op sommige stukken waren ze de hoofdweg aan het repareren, dus moesten we over een zandpad dat ernaast lag. Meerendeel van de weg was verrassend goed. Geasfalteerd met lijnen erop en eraan! Ook kwamen we regelmatig politie tegen. Ik heb geen idee wat ze precies doen, maar ik denk dat het zo zit; er is een 'bandencontrolerende-politie', een 'lichtencontrolerende-politie', een 'rijbewijscontrolerende-politie', een 'heb jij een riem in deze auto maar niet om, dan is het goed-politie', een 'registatiepolitie' en een ' wij zitten hier prima, rijd maar door-politie'. Het is echt ongelooflijk ;) er gingen twee gasten mee die de bagage op het dak deden en de deur op en dicht gooiden als er nieuwe mensen kwamen. Best handig! De chauffeur was goed en dat terwijl er wel verkeersregels zijn maar eigenlijk alleen de regels links rijden en inhalen als je kunt, gelden. Dit was echt een hele belevenis :) ook nemen ze natuurlijk alles mee in zo'n busje. Ook vis. Een zak vis. Die lag achter mijn hoofd en dah was te ruiken...... En ik dacht te horen dat er nog iets spartelde... Verder stopten we bij een politiebus en toen ging er een jongen met geboeide handen mee in het busje. Alleen?! Ik heb geen idee waar hij uitgestapt was, maar het was een beetje... Vreemd ;) na deze busreis van 6 uur (dikke meevaller) waren we in Tanga vanaf daar hebben we een taxi gepakt naar Tanga busstation. Daar een dalha dalha gezocht die naar Pangani ging. Deze rit duurde zo'n 2 uur, over zandpaden met stenen... Ik snap niet dat ze geen goede wegen aanleggen maar dat zal aan mij liggen ;) bij Pangani aangekomen moesten we nog naar ons Hotel. Dit werd per bodha bodha. En wat was dat fantastisch :) haren wapperend in de wind. We moesten met een pont naar de overkant, de bodha bodha guys gingen met ons mee. Daarna weer een stuk ongerepte natuur zoals palmbomen en rijstvelden. Ook kwamen we langs wat huisjes en iedereen zwaaide en wij zwaaiden terug. Echt prachtig. Deze rit was langer dan gedacht. Maar daar zijn we; Beach Crap resort. We gingen naar de receptie om 'in te checken'. Het blijken een Nederlandse man Duitse vrouw te zijn die dit runnen. De wereld is klein ;)
Nadat we betaald hadden kregen we alles te zien. Dit zal ik morgen allemaal vertellen. Anders wordt het wel heeeeel lang :) Na de rondleiding hebben we even gedouched (jeej) en heerlijk gegeten en zijn we vroeg naar bed gegaan.
Tot blogs! Xxxx

• 05 Juli 2015 - 16:32

Opa En Oma Van Gompel :

Hallo Myreen hier zijn we weer.als ik het zo lees zie je weer een mooie reis tegemoet .geniet er maar goed van want morgen moet je weer volop aan de bak .want de kindertjes wachten vol smart op jou leuk toch om dat te doen .alsje dan ziet hoe blij ze met je zijn maar daar doe je het voor de blije snoetjes die moeten jou toch ook raken .dus meisje geniet maar met volle teugen van je vakantie .in Pagani jij hebt straks ons zo veel te vertellen.en we zullen er met open mond naar luisteren nou Myreen nog heel veel plezier in het verre vakantieland liefs van opa jo en oa Jetje doeiiii

• 08 Juli 2015 - 09:18

Fam Van Veldhoven:

Hoi,hoi,
    Goed werk heeft tijd nodig en dat blijkt ook wel als je een lange trip achter de rug hebt. En dan op een soort van Bounty eiland aankomt, of toch niet. De foto's die ik er van gezien heb, zijn echt mooi.
    Heeft toch wel wat om in zo'n oud busje rond te rijden, maar weer eens het besef hoe goed dat we het allemaal hebben. En ja wat je ook schrijft de mensen daar zijn ook gelukkig met wat ze hebben en met elkaar. Dat is eigenlijk wel heel mooi om te zien en ik denk dat je dit je hele verdere leven mee zult nemen. Menigeen kan hier een voorbeeld aan nemen om tevreden te zijn met kleine dingen. Het zijn er zoveel als je ze maar wil zien natuurlijk! Je hebt al weer een hele reis achter de rug. Ga nu lekker genieten daar en tot gauw.