7 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 7 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

7 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

07 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Er is vandaag een feestdag waardoor mensen vrij krijgen en naar Dar el Salaam kunnen gaan om nieuwe producten en nieuw voedsel te proberen. (zo heb ik vernomen..) en hierdoor zijn alle bedrijven en scholen van de overheid dicht. Wat te doen?

In het hostel is een meisje genaamd Dani. Zij komt hier al zo'n 6 jaar. Ik kon een dagje met haar mee naar het weeshuis (een opvang voor het gehele jaar voor sommigen en sommige kinderen gingen wel thuis slapen). Ik wilde me vandaag graag nuttig maken en ik vond het leuk om eens andere projecten te zien. We zijn eerst met de oprichter van haar project naar de Tweedehands markt geweest om 16 setjes kleren te kopen voor haar kids. Ik vind die markt altijd wel leuk (lichtelijke shopverslaving komt omhoog). Ik heb er dus ook maar even een paar All stars gekocht :) Het uitzoeken van de kleren nam even in beslag, want er ligt een bult kleren en ze zochten gewoon uit wat ze dachten dat wel goed zou zijn (beetje schatten he). Ook mijn schoenen hadden even in, ze liggen daar niet in paren bij elkaar, want; als ze ze jatten hebben ze meteen een paar, als ze er maar een paar hebben hangen in het zicht, is het natuurlijk logisch dat het even duurde voordat ik zelf m'n andere schoen had gevonden. Maar het was leuk! Daarna zijn we naar het weeshuis gegaan. Wat een schatjes van kinderen weer! Ze waren tussen de 2 en 16. Daar heb ik een kleine rondleiding gekregen (want het was niet groot). Toen hebben we even met de kinderen gespeeld en het ging weer regenen, dus gekleurd binnen. Toen hebben we gelunched dicht bij het project. Het was Ugali! gemaakt in een straattentje :) M'n eerste Ugali. Het smaakte naar niks, maar misschien kwam dit ook wel omdat ik zeer verkouden was.. Ook zat er een saus bij met van die kleine visjes (ik kon de ogen zien, maarja ik probeer hier alles minimaal te proeven).
Na deze lunch terug naar het weeshuis en we hadden daar de 'nieuwe keuken' gefixt, het zijn twee gaspitjes in plaats van het stoken op hout. Ook hadden we de tafels in elkaar gezet, zodat ze aan een tafel als een gezin kunnen eten. Wat waren ze blij en ze wilden met alles helpen! Toen hebben we gewacht op een werker, die nooit kwam. En zijn we nog maar even naar de supermarkt geweest en daarna door naar het Hostel, even gezeten en toen weer lekker gegeten. 's avonds zijn we nog naar een Mzungu café geweest, omdat er vandaag twee mensen vertrokken. Daar nog even wat gedronken en toen zijn we niet al te laat naar bed gegaan. Het was weer een volle dag met veel indrukken :)

  • 09 Juli 2015 - 18:38

    Opa En Oma Van Gompel :

    7julli2015 10 voor half zeven .hallo Myreen hier ben ik weer om voor jou een berichtje te sturen want wij zitten op jou berichtje met smart te wachten want wij vindendat zo mooi wat jij te vertellen hebt .Myreen hoe is het met je arm die je geschaafd of gestoten had is ie toch niet ontstoken hopen we .dus je bent vandaag met een meisje naar het weeshuis geweest wat toch weer een heel ervaring was voor jou jaja meisje je hebt toch ook al heel wat gezien en meegemaakt maar daar doe je het ook voor toch maak er maar iets heel leuk van met jou kindertjes die je onder je hoede hebt ook ben je weer naar de markt geweest en je kon het toch weer niet laten om iets te kopen waar je ookgelijk inhebt hoor Myreen wij wachten weer met smart op je doen en. Laten hele vele warme groetjes en xxxxxvan ons uit het verre Nederland doeiiii

  • 09 Juli 2015 - 22:54

    Tante Angela:

    Haidieho,

    Het zal een dag zijn waar de Tanzanianen naar uitkijken natuurlijk, die feestdag. Is er dan verder ook nog iets feestelijks behalve het uitproberen van nieuwe producten en nieuw voedsel? Wat fijn dat je zo'n goede contacten hebt met al diegene die in het hostel aanwezig zijn en natuurlijk helemaal fijn dat je een dagje mee hebt kunnen lopen met Dani in het weeshuis. Wat moet je daar kippevel hebben gekregen als je die kinderen zo ziet en dat ze zo blij zijn met de nieuwe keuken en de tafels. Helemaal super. Groetjes en tot binnenkort

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 28615

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: