9 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 9 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

9 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

09 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Vandaag vroeg mijn wekkertje gezet. Want ik ga met de Dalha Dalha naar Shirimatunda, en je weet het maar nooit hier. We kunnen pas om 7 uur ontbijten, dus ik was weg om 7:20 en toen moest ik naar de Dalha Dahla verzamelplaats lopen en daar was al vrij snel een Dalha Dalha. Het duurde ongeveer een half uur voordat ik er was. De Dalha Dalha stopte de straat van de school, dus ik was super happy. Daar waren de kinderen weer :) eerst een uitgebreide begroeting. De klas van Yvonne was alleen, omdat zij eerst 40 minuten les geeft op de Primary school naast onze school. Dus ik heb de kinderen maar kleurplaten gegeven en deze hebben ze allemaal op hun eigen manier ingekleurd! Omdat ze er trots op mogen zijn, heb ik ze samen met hen op de muur geplakt, helemaal trots allemaal! Ondertussen heb ik potloden geslepen, en een blaar op mijn duim. Omdat je het allemaal met de hand moet. Ik mis de elektrische puntenslijper :) Ze hebben dus wel kleurtjes, maar ze slijpen ze nooit aan. Hierna kregen ze les in tellen. Ze kunnen allemaal heel goed het rijtje opzeggen (100 x ofzo) maar ze snappen niet wat het getal 2 inhoudt.. Ondertussen heb ik de kast deels opgeruimd, er zijn namelijk nog meer kasten. Toen had ik zo'n klittenband ding gevonden waarmee je kunt overgooien en dan de bal met zo'n klittenband ding kunt opvangen. Ge-wel-dig wat een lol en wat een pret. Ook waren er springtouwen, ze vinden het zo leuk om samen te spelen. Ondertussen is trouwens het thee moment al geweest en na het buitenspelen hadden ze het rijstmoment.
Het is zo frustrerend en oneerlijk om te zien dat deze kinderen zoveel meer zorg nodig hebben dan dat ze nu krijgen. Dit ook omdat ik natuurlijk weet hoe het in Nederland is en ik zou ze zo graag meer willen geven! Want ze verdienen het allemaal! Het geeft wel heel veel voldoening om hier te zijn, ze zijn zo blij met een lach of een simpele 'mzuri sana' (heel goed). Ook ben ik door Yvonne en Diana uitgenodigd om een keer bij hen te overnachten, want dat willen ze heeeeel graag. Het zijn schatten :) Helaas gingen ze om 12:30 al... Ik ging weer terug per Dalha Dalha, dat is altijd al zo'n happening. Er is een gastje dat rijdt en er is een gastje dat de deur open en dicht smijt en dan fluit en roept om mensen in z'n wagentje te krijgen. Hoe meer mensen, hoe meer money! Ik vind het altijd wel leuk :) Toen nog even een kijkje genomen in Hostel 2 en terug naar ons Hostel om nog te lunchen. En om natuurlijk nog te bloggen (inhaalslag). Super fijn dat er zoveel mensen zijn die mijn blog lezen, vind ik leuk! <3
Na m'n lunch heb ik proberen een korte weg te vinden naar het ziekenhuis waar Lightness werkt, maar die blijk ik nog niet gevonden te hebben. Helaas was Lightness ook niet meer in het ziekenhuis. Dus het zoeken naar een korte weg was ook op de terugweg mislukt.
Toen 's avonds weer lekker gegeten en mijn favoriete kaartspel gespeeld en even geupdated met Henny. Dat was dus weer een dagje in Africaaaa.
Lots of love. x

  • 10 Juli 2015 - 18:54

    Opa Enopa Van Gompel:

    10julli vijf over half zeven.hallo Myreen daar zijn we weer het is hier heel goed weer opa en ik zijn vanmiddag naar de markt in reuzel gefietst w at kersen en een snelbinder gekocht wat gedronken en toen weer huiswaarts gefietst enwie reed er achter ons je ault het welwater jouw pappieleuk hè .ook lees ik dat de kinderen weer heel blij waren toen ze jou Myreen weer zagen dat moet toch ook wel een heel fijn gevoel geven want Myreen ze houden vanje dat zag ik vanmiddag op de. Foto die je mamma had gestuurd prachtig meisje dat je er zoveel voor over hebt wij zijn zo trots en blij voor jou blijf het zo vol houden meisje want ze zijn al zo gelukkig als jij.met hun speelt prachtig nu heb je natuurlijk weekend pak er dan maar lekker een borrel op heel veel liefs en knuffels van jouw opajo en omajetje succes ermee jij komt er wel blijf zo als je bent opgewekt en blij dan is iedereen tevreden

  • 14 Juli 2015 - 12:24

    Tante Angela:

    Ha die Myreen,
    Even geleden dat je via je blog iets van me hebt vernomen. Druk,druk druk en op dit moment onze computer en laptop die niet werken. Dat is echt balen zeg. Dat ding kun je eigenlijk niet meer missen. Maar we hebben nu die van onze Yorick waar we even gebruik van kunnen maken. En het is gewoonweg een luxe om zulk apparaat te hebben natuurlijk. Daar zijn ze al blij met kleurpotloden en een springtouw. Hebben we hier natuurlijk ook wel maar wordt weinig gebruikt. Fijn dat je kinderen het zo naar de zin hebben als jij er bent. Je kunt ze ook heel veel leren natuurlijk maar het er zijn is voor hen al zoveel waard. Ik houd het nu maar bij wat kortere berichtjes want ik heb nog een hoop in te halen.
    Lieve groeten, tante Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 28628

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: