28 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 28 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

28 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

28 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Vroege morgen deze morgen. Op school waren alle leraressen um gepeerd. Dus wij hadden als vrijwilligers maar even de boel gerund voor een dag. Best moeilijk zonder swahili te spreken. Achja het was gelukt!! De leraressen hadden een vergadering van 4 uur. Ahaa, handig onder schooltijd. Dus na deze intensieve dag was ik moe. Ben nog een solarlamp naar Lucretia gaan brengen en ik moest mee lopen naar het huis van Saidi maar ik had geen lampen meer bij me. Het was ver. Daar aangekomen leefden ze in een klein oud huis terwijl ze een nieuw huis hebben. Vreemd, probeer het uit te vogelen en morgen lampen brengen. Toen moest ik terug? Hij liep een stukje mee. Maar daarna wist ik het niet meer. Dus... Beetje verdwaald gevoel, maar geen zorgen. Ik sprak een random kind aan en vroeg wapi schule (waar school) en toen liep ze helemaal met mij mee... Ik gaf haar een banaan en de vrouw van het groentekraampje kleren voor haar baby. Daarna nog kleertjes uitgedeeld in het dispensarium en bij de rivier genoten van wat rust. Even gezeten bij Kilimanjaro coffeeshop en toen gegeten in het hostel, gekaart en toen gaan slapen. Moe moe

  • 29 Juli 2015 - 16:09

    Tante Angela:

    Myreen, wat ben je toch een held. Zomaar een klas overnemen omdat de leraressen zomaar een vergadering hebben onder schooltijd. Vreemd vinden wij maar het is daar toch allemaal anders dat dan wij gewend zijn. Ja en dan sta je daar. Je neemt het "gewoon" over en gaat in misschien gebrekkig Swahili toch maar even les geven aan de kinderen. Wat ben e toch een held zeg. Het lijkt wel of je nergens bang voor bent. Ik zou er niet aan moeten denken om daar "verdwaald" te raken. Maar het is allemaal gelukkig weer goed gekomen en wat zijn die mensen vriendelijk daar. Weer iets waar ze in Nederland van kunnen leren. Wij zitten nu even lekker aan een bakkie koffie te genieten in het zonneke.

  • 29 Juli 2015 - 17:20

    Robert:

    ha myreen tis daar toch winter nou hè
    Hier dus ook wa ist hier toch nu ontiegelijk kloteweer weer
    Hee was je verdwaalt ja
    En schoolvakantie krijgen ze daar ook ?
    Geniet ze nog maar ff
    Opa zen da van die koffieshops die ze hier ook hebben
    Ge weet wel die zonder koffie
    Of hebben ze daar wel koffie
    Laterrrrrrrrr

  • 29 Juli 2015 - 17:53

    Opa Jo En Oma Van Gompel :

    29 juli vijf over half zes hallo Myreen dus jij was vandaag de baas op school toch heel leuk dat ze dat jou toevertrouwen of is dat heel gewoon dat ze maar niet voor de klas staan hun zijn toch geen vrijwilligers ofwel maar wel zonde dat je hun taal niet spreekt maar met handen en voeten kom je ook een heel eind en de kindertjes zullen jou heus wel begrijpen anders was je toch gewoon gaan puzzelen OV-fiets anders wat ze leuk vinden o.Myreen was je weer lampen gaan uitdelen en waarom woonden ze in zo.n oud huis als ze een ander huis hebben wat beter is mischienook wel om z.n lamp te kunnen krijgen maar ik denk dandat ze bij jou aan het verkeerde adres is dus toen ben je lopend naar huis gemoeten maar dat mag toch niet maarja je bent met een kindje naar de school gelopen was denk ik wel leuk weer lekker geeten en weer wat gekaart en toen je bedje maar weer opgezocht want het was voor jou toch weer een drukkedag als je er alleen voorstaat hele vele groetjes van ons en Myreen tot over acht daagjes nog heel veel succes met het werk waar je mee bezig bent doeiiiiiiiii

  • 30 Juli 2015 - 08:46

    Ans:

    Ha die Myreen
    Wij lezen elke dag met vreugde je fantastische reisverslagen en dachten we zullen ook eens reageren.
    Geweldig wat je er allemaal doet en hoe.....PETJE AF!
    Tot gauw en heel veel groetjes vanuit Hoogeloon

  • 30 Juli 2015 - 21:54

    Suze:

    Wat een verhalen, leuk om te lezen wat je daar allemaal mee maakt.
    Geniet van je laatste dagen!
    Ik kan niet wachten tot al je verhalen in het echt te horen:)

    Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 28625

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: