30 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 30 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

30 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

30 Juli 2015 | Tanzania, Moshi


Weer een hele vroege morgen na een avondje stappen in Tanzania ;) vandaag kwam Issa me ophalen omdat ik nog suiker had liggen in het Hostel. Dit naar de school gebracht, Diana was er heel blij mee. Vandaag was het de laatste dag van Taylor. In de morgen gewoon wat lesgegeven en toen 's middags geknutseld met de kids. Voor mij begint het ook te korten. Verhoging stressniveau :( zoveel te doen en zo weinig tijd. Vandaag de ouders uitgenodigd op school om de zorgverzekeringpassen uit te delen en ze een solarlamp te geven! :) ze kwamen natuurlijk niet allemaal tegelijkertijd maar verspreid. Dus van een algemene uitleg kwam niet veel terecht. Bijna alle passen zijn opgehaald dus hopelijk lukken de anderen nog voordat ik terug ga. Ik ben sowieso iedere avond moe, hoeveel ik ook slaap. Natuurlijk mis ik iedereen in Nederland ook wel. Na school naar het Hostel. Daar mn kamer opgeruimd die echt een zooi was en toen gaan slapen eten en slapen. Ohja nog een heel gaaf dingetje: ik ga zaterdag naar een Afrikaanse bruiloft!!! Van onze tuinman Joseph. Echt super spannend, moet nog even een jurk laten maken. Zo spannend aangezien ik zeer waarschijnlijk de enige Mzungu ben.. Jullie horen van me en nogmaals super bedankt voor de donaties iedereen xxxx

  • 31 Juli 2015 - 09:30

    Opa En Oma Van Gompel :

    31 julli hallo Myreen daar ben ik weer met een klein berichtje dus je was alweer eens opstap geweest wat natuurlijk ook heel gezellig is dan ben je er uit .en vandaag naar de school suiker wezen brengen daar zullen ze inderdaad wel heel blij mee zijn want wij vinden alles maar heel gewoon je moet het natuurlijk gezien hebben want anders zou je het niet kunnen geloven.en ja Myreen je hebt de zorgpassen uitgedeeld aan degene die op de school waren en er voor moesten tekenende hebt t.er maar druk mee en ook nog solarlampen uit gedeeld wat toch heel fijn is om te zien dat ze er heelfijn meezijn prachtig toch zo.n blije gezichten te zien o.ja Myreen wat mooi dat jij naar de bruiloft van julli tuinman mag het zal heel bijzonder zijn om dat mee te kunnen maken je bent toch wel een bofkont laat maar een mooie jurk maken Myreen want jij moet ook het mooie meisje uit Nederland zijn want als je geen geld meer hebt betalen wij opa en oma de jurk voor jou maak er een heel mooi feest van en geniet ervan met volle teugen wij zullen ook blij zijn als je weer terug bent wantij missen je ook Myreen hele vele warme groetjes enknuffels van ons opa en oma enslaap ze want nu heb je weer een mooie opgeruimde kamer doeiiiiii en xxxxxxsjes

  • 31 Juli 2015 - 12:14

    Tante Angela:

    Ha Myreen, ja inderdaad zoals je schrijft begint het voor je nu ook echt te korten. Aan alles komt een einde maar ik ben er heilig van overtuigd dat je een hele mooie tijd gehad hebt in Moshi. En natuurlijk dat ze erg blij met je zijn. Wat gaaf zeg dat je naar de bruiloft van de tuinman mag, oh wat zal dat echt gaaf zijn en een voorrecht om dat mee te mogen maken. Geniet er van. Natuurlijk ook wel weer spannend omdat je de enige blanke bent maar de mensen vinden dat jij er bij mag zijn en dat wil heel wat zeggen. Geniet er van, probeer om een beetje te ontstressen zodat je de laatste dingen die je graag wilt doen ook nog kunt doen. Carpe diem xxx

  • 01 Augustus 2015 - 09:46

    MJ:

    Lieve Myreen,

    Als ik je verslagen lees en je verhalen hoor, kan ik maar 1 ding denken: TROTS OP JOU.
    Jeminee wat heb je veel gedaan de afgelopen weken, ervaringen opgedaan, werk verzet.
    Zo ontzettend blij voor je dat de zorgverzekeringen klaar zijn.
    Als je straks alles op een afstandje kunt bekijken zul jij ook zien dat het niet voor niets is geweest!
    Gelukkig blijven er mensen op het project komen die het voort zullen zetten.

    Geniet nog van je laatste dagen daar in Tanzania.
    Geniet van de bruiloft vanavond, wat ontzettend mooi dat je dat mee mag maken.
    Geniet en durf trots op jezelf te zijn.
    Geniet dit je dit allemaal mag beleven.
    Zorg nog goed voor jezelf de laatste dagen.

    Tot snel,liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 28564

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: