15 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 15 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

15 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

15 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

15 juli - 15 juli
Veel te vroeg genoten van een lekker ontbijt. Daarna weer het dalha dalha avontuur. Vandaag duurde de rit een uur. Ik heb trouwens uitgevonden waarom die dalha dalha's zo vol moeten zitten. Dat is voor de Veiligheid! Als we botsen ben je elkaars bescherming :) hoe voller hoe beter dus. Behalve als je op de laatste stoelen zit. Dan zit er alleen een achterklep (waar ze toch veel zooi in proppen). Bij de tweede stop ging het verzamelventje eruit. Maar toen kwam er een jongetje op de fiets aan en die kon niet meer remmen. Dus reed vol op hem in. Dit wordt afgehandeld met twee klappen op z'n hoofd. Wow dat was ff schrikken. Toen weer gewoon verder en aangekomen op school waren al de kids er al. Ik was laat dus ze waren al bezig met kleuren (jeej vooruitgang ). Vandaag heb ik ze leren tandenpoetsen!! Ook heb ik crème voor ze gekocht omdat ze die eigenlijk moeten insmeren omdat het anders heel schraal is. Nog een paar potten bijhalen voor de komende tijd. En het tandenpoetsen een ritueel maken voor ze naar huis gaan :) daarna hadden ze weer rekenen en was ik gaan opruimen.. En ik heb plastic boxen gekocht om de spullen in op te bergen! Daarna gingen ze muziek maken. Wat geweldig. Lucretia kan super goed trommelen en ze zingen vol overgave. Dit brengt ideeën naar boven voor een dans/muziek middag/optreden! Nog even overdenken. Maar wat geeft het kippenvel als je de kids zo ziet genieten, prachtig. Daarna ben ik naar Yvonne's huis geweest en heb haar zoontje gezien (zooo sxhattig!) ik ga daar vanavond eten en slapen. Het is een dik huis, wat het eigenlijk alleen maar oneerlijker maakt. De verschillen zijn hier ook echt te zien helaas. Toen weer terug naar Moshi. Had een afspraak met een man een andere zorgverzekering. Deze is duurder maar er zitten alleen maar privé klinieken in opgenomen. Dat is dus ook veel beter dan de overheidsziekenhuizen hier. Hierover nog maar even nadenken. Na de afspraak nog even wat gedronken. En daarna terug naar het Hostel. Gegeten en toen kwam Issa me halen om naar Yvonne te gaan. Daar heb ik lekker Afrikaans gegeten. Het zoontje liep de hele tijd te rennen en had nog nooit een blanke gezien dus dat was al heel wat. Ik was super moe en we hadden nog even Afrikaanse TV gekeken en een beetje gekletst maar ze zei niet veel. Dus ik ging lekker slapen in een heerlijk tweepersoonsbed :) de bediende die de hele tijd in huis was deed alles; opruimen, poetsen, afwassen, het kindje eten geven, ontbijt maken.. Ja het luxe leven in Tanzania...

  • 17 Juli 2015 - 17:05

    Opajo En Omajetje :

    Hallo Myreen daar ben ik weer .dus je bent er nu achter dat het dalla dala busje daarom zo voort zitten voor je eigen veiiligheid dat is a heel wat jij was zeker wel geschrokken toen datmannetje o zijn hoofd de klappenkreeg ja Myreen dat is Afrika je moest het hier niet proberen want dat had je hommelesben ikbang .dus je hebt beweer een een lekker ontbijt gehad maar welwater te vroeg maar je kunt het maar gehad hebben .o je hebt ze vandaag geleerd hoe ze de tanden moesten poetsen ik vindt het wel heel knap van jou .maar de kinderen zijn ook heel blij met jou zoals inzag gisteren op de foto hij had heel veel plezier dat was wel te zien .dus Myreen je bent bij een juf geweest hebt er lekker geeten en ook lekker geslapen .maar je zegt dat het verschil ook heel erg groot is jullie hebben ook heelfijn gezongen want dat meisje Luciretia kon heel goed trommelen en zingen prachtig toch daar geniet jij ook heel veel van toch ga maar eens een keertje vroeg naar je bedje meisje want aldie indrukken doen jou wel goed maar het is denk ik ook wel zwaar hele vele warme groetje enxxxxx van opa en oma doeiiiiiiiiiitot zo

  • 24 Juli 2015 - 20:00

    Tante Angela:

    Hoi Myreen, inderdaad dat lijkt me erg moeilijk om zo die verschillen te zien. Maar het is niet anders en daar moet je je dan ook maar bij neerleggen. Jij doet wat je kunt en dat is superveel. Het is niet altijd even eerlijk op de wereld maar bedenk wel dat de lach die je van de kinderen krijgt erg veel goed maakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 28633

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: