16 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 16 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

16 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

16 Juli 2015 | Tanzania, Moshi


Best raar om ergens anders te slapen maar ik had goed geslapen en een ei en thee als ontbijt. Toen gooide ik de thee over mn been. Niet heel slim. Proberen te koelen maar het valt allemaal mee dus dat is mooi. Daarna liepen we naar school. Ongeveer 20 minuten op z'n Afrikaans. Daar aangekomen waren de kids al aan het poetsen. Dat doen ze iedere morgen. Vandaag gingen ze de ramen 'wassen' dat betekent koud water er tegenaan gooien en ernaar kijken. Prachtig om dit te zien... Misschien een idee voor Hollandia ;) toen gingen ze de buitenkant van het gebouw poetsen (vraag me niet waarom) ik heb weer verder opgeruimd en alles in plastic bakken gedaan (Thanks sponsors). Ook hadden we vandaag weer een muziekles vol overgave. En... We gingen de planten ophalen die ik gekocht had. Deze stonden nog bij Yvonne dus we hebben deze wandeling met 15 man nog eens over gedaan. Ze droegen allemaal een plant. Wat een schatten, helemaal blij natuurlijk. Nu hebben we ook nog mest nodig (daar had Myreen de tuinvrouw niet aan gedacht.) dit gaan we morgen ergens halen. Ik ga met de tuinman Joseph mee die totaal geen Engels spreekt en/of begrijpt. Wish me luck.. ;) maar het zal wel weer goekomen. Na de schooldag ben ik met twee andere meiden van mn hostel met het jongetje Baraka naar huis gelopen (dik een uur) en heb ik zijn 'peuterspeelzaal' gezien. Daar eet hij iedere dag. Toen met de Dalha Dalha terug en wat geluncht in het Hostel. Toen even een uurtje geslapen want ik heb een lichtelijk slaaptekort. Toen moest ik geld gaan brengen naar het ziekenhuis voor de planten die ik opgehaald had. (was dat een beetje vergeten, oepsie) toen omkleden want we gingen barbecuen met het hele hostel voor een verjaardag en een vertrek. Het was een barbecue met kip en geit, groenten en chips. Het was lekker. Daarna gingen we weer door naar een Afrikaanse stapavond ;) eerst Kaka's daarna Kool Bar en toen nog een (moeilijke naam). Ik ben erachter dat de Afrikaanse mannen zwaar meer dansritmegevoel hebben dan dat ik dat heb.. Echt mooi om te zien. Het drinken is goedkoop en ik keek de hele avond mn ogen uit. Sommige mensen waren zo raar en dronken en high (goedkope drugs) maar ik heb wel het stapleven hier eens meegemaakt. Het was me een genoegen. Welterusten.

  • 17 Juli 2015 - 17:32

    Opajo En Omajetje:

    Hallo Myreen .hier benne we weer met weer een ander berichtje voor jou .dus het was toch anders slapenden in jou bedje in het hostel maar dat heb je nou ook alweer meegemaakt jij maakt in drie weken tyd vooR JAREN MEE wat heEL BIJzonder is in jou tyd ik heb nog nooit zoveel meegemaakt in de zeventig jaar wat jij meemaakt in jou negentienjarige knap hoor wij zijn ook heel trots op jou meisje dus nu heb je de thee weer eens over je been aten vallen maar gelukkig valt het weer mee Myreen de tuinvrouw je hebt de bommen al geplant of moet dat nog gebeuren je het de tyd nog hoor je hebt ook nog kratten gekocht om de spullen in op te bergen je hebt alles prima in orde Meisje ga zo door Myreen moeten daar de kinderen de ramen wassen en de buiten kant van het gebouw schoon maken maarja dan hebben ze ook wat te doen Myreen ik denk dat je nu een hele andere kijk op het leven hebt gekregen hele vele warme groetjes en knuffels voor jou van. Ons opa en oma doeiiiiiiiiiiiien tot weer eens

  • 24 Juli 2015 - 20:05

    Tante Angela:

    Waarom je zelf moeilijk maken als je met eigen ogen ziet hoe makkelijk dat het kan. Even snel de ramen wassen is dan een eitje. Of ze inderdaad ook zo schoon zijn zoals jij zou willen, daar heb ik dan mijn twijfels over maar je hebt wel heel veel tijd over voor andere leuke dingen. Wat is te zien op de foto's dat de schoolkinderen trots zijn dat ze de planten mogen dragen die jullie weer met zijn allen opgehaald hebben. Goede bezigheid. Dat is nog eens anders stappen dan in Eindhoven, Bergeijk of Reusel. Lekker genoten en welterusten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 28585

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: