17 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu 17 juli - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Myreen en Marjolanda Sleddens - WaarBenJij.nu

17 juli

Blijf op de hoogte en volg Myreen en Marjolanda

17 Juli 2015 | Tanzania, Moshi

Vandaag ging de wekker weer na zo'n 4,5 uur slaap. Want ik zou om 10 uur op school zijn om mest te gaan halen. Maar Joseph was er wat later (sta er niet eens meer van te kijken) en ik begon maar weer met opruimen. Toen gingen we dan echt op pad, Diana liep ook mee, wat een schat! Toen kwamen we bij het huis van de buren van Joseph. Het was een soort boerderij-achtig huis. Er was een koe, honden, pinda's en een open lucht gierput. Why not?! Ik ging dus mee en er was gelukkig een zoon die Engels sprak (happy me) ze zouden een pick up vol laden met mest/compost. Ik kon gaan. Maar had geen idee hoe ik terug zou moeten dus ik wachtte maar even. Ik kan vort goed wachten trouwens :) de mest moest natuurlijk weer terug naar de school gebracht worden. Met een truck. Die het natuurlijk niet deed. Dus ze gingen dit even fixen. Met een beetje duwen en trekken startte de auto na een kwartier. Met veel lawaai gingen we op pad. Bij de school aangekomen was er natuurlijk veel bekijks. We gingen de planten nog niet zetten want de heren moesten thee gaan drinken ;) dus ik ging maar eens naaer huis. Met de Dalha Dalha. Op de terugweg loop ik meestal een stuk tot de grote weg. Dit was zo leuk vandaag. Er waren kleine kindjes van de basisschool, ze wilden allemaal m'n hand vasthouden en vroegen hoe ik heette en zeiden allemaal goode morning. Zoo schattig. Daar liep ik dus met tien random kinderen om me heen. Toen moest ik ze verlaten. Maar toen liep er al weer een groepje giechelende meiden achter me. Van de secondary school. Ze durfde niks te zeggen. Tot eentje toch naast me kwam lopen en zeer goed Engels begon te praten!! Een gezellig gesprek gehad. Wat leuk om hier te zijn :) de Dalha terug en terug naar het Hostel. Lekkere lunch gemaakt en gezellig gekletst (m'n Engels wordt echt beter) en mijn was gedaan, allemaal met de hand, ja ja en met koud water. Dus een wasmachine wordt weer echte luxe. 's avonds gingen we met een deel van het hostel uiteten bij een Mexicaans restaurant, heerlijk heerlijk (en taart als dessert). En op de terugweg hadden we een recordaantal mensen in een auto; 10!! :) Oleee, olee. Het was echt heel leuk met z'n allen en toen ging ik rechtstreeks naar bed. Want het was alweer laat. Tot later!

  • 19 Juli 2015 - 18:19

    Opa En Oma Van Gompel:

    19 julli zes uur in de avond hallo Myreen hier zijn we weer voor eenberichtje terug ik lees met heel veel plezier jou blog want er is altijd van alles op te lezen wat je weer hebt meegemaakt dus Myreen je bent tegenwoordig ookeen tuindersvrouw geworden leuk toch je doet er van alles toe de mest op de auto was ben je maar naar het hostel gegaan maar eerst nog een heel schaar kindertjes die jou hand wilde vast houden en daarna nog van die giegelde meiden achter je aan toch hardstikken leuk je hebt je was ook alweer gedaan zoals ik hoor jawat is het in Nederland dan toch een luxe hè en jullie gaan s'avonds weer eens uit eten maarja dat kost daar ook geen cent haha p.s ze hebben bij p s v Wijnaldem verkocht voor zestien miljoe dat isnog eens wat ander nieuws hè of wist je het al hoeveel miljoen is dat bij jullie daar een aardig centje oma Myreen ik moest je de groeten doen van tante Joke en ome Wim en je heel veel succes wensen met het project de lieve groetjes van ons jij maakt het daar wel doeiiiiii

  • 20 Juli 2015 - 23:05

    Mama :

    Lieve Myreen, super trots dat zijn wij op jou.
    wat heb je al veel werk verzet daar in Tanzania.
    Goed dat je het tempo een beetje terug geschroefd hebt maar dan nog heb je al zoveel gedaan, gezien en mee gemaakt.
    Nog ruim 2 weken en dan ben je weer in Duizel.
    Geniet er nog van, dat doen wij ook van jouw mooie verhalen.
    Tot snel liefs papa, Jurne en mama xx

  • 27 Juli 2015 - 09:51

    Tante Angela:

    Ha Myreen, ik ben nu aan het denken dat je trip naar Tanzania wel begint te korten nu. Ik schrijf nu een stukje bij de 17e maar het is al weer 27 juli, loop dus erg achter. Zal probeer het in te halen. Je hebt in al die weken dat je er bent al zoveel super goede dingen gedaan, wat zullen je ze daar straks gaan missen maar wel erg mooi om op terug te kijken, zo dat steek je toch maar weer even in je broekzak. Geniet nog van je laatste ruime week daar en dan tot ziens in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Mijn eerste reis

Moshi, Tanzania!

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2015

5 augustus

04 Augustus 2015

4 augustus

03 Augustus 2015

3 augustus

02 Augustus 2015

2 augustus

01 Augustus 2015

1 augustus
Myreen en Marjolanda

Hee! Hier zijn we weer :) Met behulp van deze blog, proberen we jullie op de hoogte te houden van onze activiteiten in Tanzania. Veel leesplezier. Dikke knuffel! x

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 28600

Voorgaande reizen:

04 Juli 2017 - 01 Augustus 2017

Moshi 2017

27 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: